Homme esitleb kinos Artis oma filmi „Yana sõbrad” režissöör Arik Kaplun Iisraelist

Homme, 19. oktoobril kell 17.00 on kinos Artis võimalus kohtuda Iisraeli režissööri ja stsenaristi Arik Kapluniga, kes näitab ja kommenteerib oma filmi „Yana sõbrad” („Ha-chaverim shel Yana”).


Homme, 19. oktoobril kell 17.00 on kinos Artis võimalus kohtuda Iisraeli režissööri ja stsenaristi Arik Kapluniga, kes näitab ja kommenteerib oma filmi „Yana sõbrad” („Ha-chaverim shel Yana”).

Kaader filmist „Yana sõbrad”

Kaader filmist „Yana sõbrad”

Juba 2000. aastal PÖFFi raames ning pisut hiljem kinolevis linastunud romantiline komöödia portreteerib humoorikalt ja empaatiliselt Venemaalt Tel Avivi kolinud noore abielunaise Yana katsumusi üksinda hakkama saada ja ellu jääda poliitiliselt keerulises, keeleliselt mõistetamatus ning hingeliselt lohutus olukorras. Õnneks aga on Yanal sõbrad – korterinaaber Eli ja Venemaalt Iisraeli kolinud juutide kogukond oma kiiksude ja pahedega.

Iisraelis algul pahameelt tekitanud „Yana sõbrad” võitis 11 rahvuslikku filmiauhinda ja mitmeid festivalipreemiaid, sealhulgas tunnistati nimiosalist kehastanud Evelyn Kaplun parimaks näitlejannaks Karlovy Vary Filmifestivalil. Teistes osades Nir Levy, Vladimir Friedman, Shmil Ben Ari, Mosko Alkalai, Dalia Friedland jt. Film linastub heebrea ja vene keeles, eesti- ja venekeelsete subtiitritega.

Oma debüütfilmiga „Yana sõbrad” tähelepanu ja tunnustust pälvinud režissöör ja stsenarist Arik Kaplun on lisaks filmitegija ametile olnud tegev õppejõuna juba 30 aastat. Ta on teinud koostööd mitmete nimekate stsenaristide ja produtsentidega ning õpetab stsenaristikat ja toimetamist mitmetes Iisraeli filmikoolides ja juhtivates ülikoolides üle maailma.

Tallinnas osaleb Arik Kaplun eksperdina Eesti Filmi Instituudi eestvedamisel toimuval stsenaariumitoimetajate koolitusel. 15 osaleja hulgas on nii tegevstsenariste ja toimetajaid kui ka Balti Filmi- ja Meediakooli stsenaristika eriala üliõpilasi. Koolituse eesmärk on tõsta stsenaariumi toimetamise taset Eestis ja õppida Iisraeli filmitegijate kogemustest, mida lisaks Arik Kaplunile jagavad ka stsenaariumiekspert Ronit Weiss-Berkovitz ja Iisraeli Filmifondi juht Katriel Schory.

http://www.youtube.com/watch?v=BHi5QtMOyR4

Vaata Artise programmi siit.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Tundlikud lavastajatööd põhjamaa metsadest
Kaader filmist „Süütus”
6 min

Tundlikud lavastajatööd põhjamaa metsadest

Helsingi rahvusvaheline filmifestival „Armastus ja anarhia” toimus sel aastal juba 26. korda. Valisin rikkalikust ja mitmekülgsest filmivalikust välja kaks enda jaoks suurima elamuse pakkunud põhjamaist linateost, millest järgnevalt veidi lähemalt juttu tuleb.
Õunpuuga sügisvalguses
Filmi peategelane Fred (Lauri Lagle)
5 min

Õunpuuga sügisvalguses

On mingil huvitaval kombel õnnistus, et Veiko Õunpuu mängufilmi „Free Range ehk Ballaad maailma heakskiitmisest” esilinastus sattus sellesse sügisesse, mille otse luksuslik sumedus ja pöörane värv võimendab kõike: filmi meeleolu, kinosaalide tühjust, lahinguid filmi mõtte ja mõttetuse üle, mida alustatakse ajalehtedes ülepäeva uuesti, õieti kusagile jõudmata.
Inimene udus
Filmi Udus poster
3 min

Inimene udus

„Udus” on sõjafilm, milles puuduvad mürsud, kuulid, kinnipigistatud silmade ja pärani lõugadega aegluubis langevad sõdurid ning eepiline sümfoonia selle kõige taustal, mis lihtsameelsema vaatajaga manipuleerides kaastunnet, patsifismi, patriotismi või hoopis tumedamaid meeleolusid esile tooks. „Udus” on vaikne. Ärevalt vaikne.
Müürileht