DJ-ankeet: Raul Saaremets

Peosari Mutant Disco tähistab täna, 13. detsembril klubis Sinilind 16. tegutsemisaastat. Pikka aega vankumatu järjekindlusega eesti tantsumuusika järelkasvu parimate paladega toitnud ja harinud Raul Saaremets on sõidutanud kohale rohkelt vingeid plaadikeerutajaid ja artiste ning tutvustanud raadiokuulajatele Raadio 2 vahendusel alates 1993. aastast iganädalase saate „Vibratsioon” eetris uusi tegijaid, aga ka vanu klassikuid. Artistinime Ajukaja alt on Raulil ilmunud kaks kauamängivat ning lisaks on ta osalenud arvukates koostööprojektides ja teinud palju remikse. Plaadifirmade Umblu ja Pudru Kuul / Porridge Bullet läbi on ta aidanud kaasa üsna mitme noore produtsendi loomeedule ja kui on olemas mingi nähtamatu kvaliteedimärk, siis on arvata, et selle võib leida kõigelt, mida Raul Saaremetsa jumalik käsi on puudutanud.


Audio

Peosari Mutant Disco tähistab täna, 13. detsembril klubis Sinilind 16. tegutsemisaastat. Pikka aega vankumatu järjekindlusega eesti tantsumuusika järelkasvu parimate paladega toitnud ja harinud Raul Saaremets on sõidutanud kohale rohkelt vingeid plaadikeerutajaid ja artiste ning tutvustanud raadiokuulajatele Raadio 2 vahendusel alates 1993. aastast iganädalase saate „Vibratsioon” eetris uusi tegijaid, aga ka vanu klassikuid. Artistinime Ajukaja alt on Raulil ilmunud kaks kauamängivat ning lisaks on ta osalenud arvukates koostööprojektides ja teinud palju remikse. Plaadifirmade Umblu ja Pudru Kuul / Porridge Bullet läbi on ta aidanud kaasa üsna mitme noore produtsendi loomeedule ja kui on olemas mingi nähtamatu kvaliteedimärk, siis on arvata, et selle võib leida kõigelt, mida Raul Saaremetsa jumalik käsi on puudutanud.

Foto: Ats Luik

Foto: Ats Luik

DJ-debüüt: Kui jätta kõrvale lintmakkidega tehtud algkoolipeod, siis Kodulinna Majas 31. augustil 1991. Väidetavalt sai selle peoga alguse eesti klubikultuur.

Muusikas oluline: „Repetition, repetition, repetition,” nagu laulis The Fall. Ehk siis kordused. Ma olen alati arvanud, et hea loo jaoks piisab ühest käigust või luubist, kui tantsumuusika terminit kasutada. Toorus ja lõpetamatus on samuti olulised. Lihtsus.

Muusikas ebaoluline: Muusikas on kõik oluline. Küll on aga palju ebaolulist muusikat. Aga olgu, nali ei kanna muusikas eriti. Samuti pillimänguoskus. Viimane on absoluutselt kasutu, kui puuduvad ideed.

Mida mängin: Diipi haussi, psühhedeelset rokki, aafrika musa, teknot, bassimusa… you name it, I play it. Kui tahad teada, millist muusikat DJ kõige rohkem armastab, siis kuula, mida ta mängib peo alguses ja lõpus.

Mida ei mängi: Kõike seda, mida võiks iseloomustada klubikülastaja DJ-le suunatud lausega: „Kuule, pane midagi head!” Õnneks on selliste inimeste jaoks põrgus oma osakond. DJ-d tülitab oma soovidega ainult mats.

Eredamad mängumälestused: Kunagi korraldasime Aivar Tõnsoga Bel Airis peo nimega Happy Monday, mis algas esmaspäeva hommikul kell 5. Inimesed tantsisid ja siis läksid hiljem heatujulisena tööle ja kooli.

Tehnilist: Minu tööriistadeks on vinüül ja mälupulk. Kindlasti ei kasuta ma arvutit. Kuulun nende hulka, kes arvutiekraani laval ei jõllita.

Nõuanne: Ära lase pulti punasesse – heli ei lähe sellest kõvemaks, ainult halvemaks. Ära mängi kahte lugu korraga, kui miksida ei oska. Ära hüppa puldis nagu idioot. Ära poe publikule. Lood, mida mängid, õpi pähe. Ära ole rohkem purjus kui publik, aga kindlasti mitte kaine.

Viis klassikut:

Moodymann „Black Mahogany”
Cabaret Voltaire „What Is Real”
The Fall „Free Range”
A Guy Called Gerald „Black Secret Technology”
Burial „Untrue”

Viis hetkekummitajat:

Joe „Maximum Busy Muscle”
Superstar & Star „Looking at the Star & Heavens RD Edit”
Charles Manier „Bopside”
Ajukaja & Andrevski feat. Singo „Kas usud?”
Connan Mockasin ja Mykki Blanco

Lõppsõna: Mitte nüüd nii väga, aga siiski on mul pisut kahju, et DJ-amet on devalveerunud. Kui tuua näide bändimaailmast, siis see, et sa Guitar Herot mängid, ei tee sinust veel kitarristi. Aga noh, las ta olla.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

DJ-ankeet: Madis Aesma
Madis Aesma.
3 min

DJ-ankeet: Madis Aesma

Madise jutu saatel ärkab iga endast lugupidav Raadio 2 kuulaja – lisaks argipäevade hommikuprogrammist tuttavale häälele mängib Madis pilli Ans. Anduris, Eliidis, Röövel Ööbikus ja Köögis ning aeg-ajalt võib teda tabada ka plaadimängija tagant.
DJ-ankeet: Ats Luik
Ats Kõuel.
3 min

DJ-ankeet: Ats Luik

Haigla rulapargi gängist tuttav Ats on Tallinna tantsumuusikaskeenel teada tegija, aeg-ajalt kirjutab ta kriitikat Areeni muusikaveergudel ning ülemöödunud aastast on nii mõnelgi korral juhtunud, et tal R2 eetris Raul Saaremetsa viimase legendaarseks saanud saates „Vibratsioon” asendada on tulnud.
Ajukaja öine toorus
19 min

Ajukaja öine toorus

Taasavaldame Müüriehe veebiväljaandes 2011. aasta veebruaris Müürilehe 13. numbris ilmunud Jürgen Tamme intervjuu Raul Saaremetsaga.
Müürileht