Plaadiarvustus: Paul White – Shaker Notes (R&S Records, 2014)

Need, kes Paul White’i loominguga kursis on, teavad teda eeskätt kui hiphoppi viljelevat produtsenti, kelle biitidele on riime ladunud näiteks Homeboy Sandman, Danny Brown, Guilty Simpson ja paljud teised.

Need, kes Paul White’i loominguga kursis on, teavad teda eeskätt kui hiphoppi viljelevat produtsenti, kelle biitidele on riime ladunud näiteks Homeboy Sandman, Danny Brown, Guilty Simpson ja paljud teised.

Juba „Shaker Notesi” esimeste kuulamiste järel sai selgeks, et tegu on päris tundeküllase ning võiks öelda, et isegi intiimse ja isikliku helitööga. Lugedes intervjuusid White’iga, sõnab ta ka ise, et antud kauamängiv on justkui tema elu kahe viimase aasta päevik, nii muusikalises kui personaalses plaanis. Kuulda on mõjutusi Aafrikas veedetud ajast ja aimatav on teatav eneseotsingute hõng, mis paljusid meist konstantselt saadab.

Sel korral on sämplimasin tagaplaanile jäänud ning muusikutest sõprade kaasabi minimaalne, mille põhjal võib öelda, et White ongi staar ise. Mees produtseeris terve plaadi, mängis trumme, kitarri, süntesaatorit ja lisaks laulab ta nii mõneski loos.

Usutavasti ei olnud see teadlik samm anda „Shaker Notes” välja sügisel, aga meeleolust ja helikeelest lähtudes on see 100% sügisalbum. Olles parajalt tume, pisut salapärane, ent samas jällegi kirgas ja selgust toov, on album täis meeldivaid üllatusi. Olgugi et tema muusikat kuulates on käesolev hetk parim, jääb alati teadmine, et eesootav on omakorda põnev ja müstiline.

Tervikuna on kogu teos ilus kuulamiselamus, aga eraldi tooks välja bluusise maiguga „Honey Catsi”, selle albumi kindla võrgutaja, mis on mõnusalt räpane ja ükskõikne. Vastupidiselt „Running On A Rainy Dayle”, mis kannab endas mõnusat rahu ja õndsust. Lugudes „Sitting In Circles” ja „All We Know” lubab White aga erinevatel instrumentidel teineteise kõrval tõeliselt särada.

„Shaker Notesi” näol on Paul White loonud suurepärase kõlaruumi. Kuulaja, kes jaksab kaevuda sügavale albumisse, avastab, kui paljudest kihtidest see tegelikult koosneb. Loomingulisest taustast lähtuvalt võiks arvata, et muusik on mugavustsoonist välja astunud ning end mõneti isegi ületanud. Ja olenemata sellest, et „Shaker Notes” on kohati fragmentaarne, kõlab see lõppkokkuvõttes siiralt ja loomulikult, otsekui muusik rebiks maha enda senise loomingulise maski.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Cubus Larvik – Memorial (;paranoia, 2014)

Plaadiarvustus: Cubus Larvik – Memorial (;paranoia, 2014)

„Memoriali” alustav „Epiloog” kõlab svengrünberglikult. Grünbergi puhul on huvitav, et tema loomingu kõige põnevam osa peitub lühikestes ja tontlikes fragmentides, mitte selgepiirilistes suurteostes. Võib-olla teatud tüüpi loojad ei tohigi oma parimaid teoseid kunagi kirjutada, sellega rikuksid nad kõik ära.
Plaadiarvustus: GusGus – Mexico (Kompakt, 2014)

Plaadiarvustus: GusGus – Mexico (Kompakt, 2014)

Järgmisel aastal oma 20. tegutsemisaastat tähistavat GusGusi võib nimetada julgelt islandi hausikunnideks. Tänavu suvel treisid härrad valmis üheksanda albumi, mille kontserttuuriga bänd praegu mööda kontinente ja klubisid rahvast hullutab. Ja jalakeerutajatel on rõõmustamiseks põhjust, sest ligi kolm aastat oodatud kauamängival „Mexico”…
Plaadiarvustus: Iceage – Plowing Into the Field of Love (Matador, 2014)

Plaadiarvustus: Iceage – Plowing Into the Field of Love (Matador, 2014)

Pane riigi sisse heaolu palju kulub, inimese õnnelikkust sellega ei taga. Iceage’i kolmas kauamängiv on minu esimene kokkupuude selle taani päritolu melanhoolse jääajaga ja nende rahulolematuses kahtlemiseks pole põhjust – „Plowing Into the Field of Love”…
Müürileht