Müürileht kutsub: teatrikriitika vestlusring „Kriitik vs. praktik. Kuidas lugeda kriitikat ja kuidas vastata meediale?”

Omaalgatuslike kultuurimeediate kriitikakursuse raames toimub 24. jaanuaril kell 14.00 lavakunstikoolis (Toom-Kooli 4) esimene teatrikriitika vestlusring „Kriitik vs. praktik. Kuidas lugeda kriitikat ja kuidas vastata meediale?”. Vestlusringis räägivad Sirbi peatoimetaja ja teatrikriitik Ott Karulin, ETV saate “Ringvaade” toimetaja, Klassikaraadio saate “Teatriluup” toimetaja-saatejuht, teatrikriitik ja Müürilehe kolleegiumi liige Keiu Virro ning tantsukriitik ja -uurija, ajakirja Tantsuinfo Kuukiri toimetaja Evelin Lagle. Vestlust juhib Eva-Liisa Linder.


Omaalgatuslike kultuurimeediate kriitikakursuse raames toimub 24. jaanuaril kell 14.00 lavakunstikoolis (Toom-Kooli 4) esimene teatrikriitika vestlusring „Kriitik vs. praktik. Kuidas lugeda kriitikat ja kuidas vastata meediale?”. Vestlusringis räägivad Sirbi peatoimetaja ja teatrikriitik Ott Karulin, ETV saate “Ringvaade” toimetaja, Klassikaraadio saate “Teatriluup” toimetaja-saatejuht, teatrikriitik ja Müürilehe kolleegiumi liige Keiu Virro ning tantsukriitik ja -uurija, ajakirja Tantsuinfo Kuukiri toimetaja Evelin Lagle. Vestlust juhib Eva-Liisa Linder.

Foto: Siim Vahur

Foto: Siim Vahur

Arutletakse järgmistel teemadel: kuidas lugeda kriitikat; kriitika eri žanrid; kriitiku ja praktiku vahelise dialoogi võimalikkus; mis juhtub, kui praktik esineb meedias ehk mis toimub “Ringvaate” diivanil?
Olukorras, kus on tekkinud rohkelt uusi esinemisstiile, nt tantsulised performance’id, püstijalakomöödiad, muusikainstallatsioonid – kuidas otsustada, mis on teater ja mis ei ole?
Jutuks tuleb, kuidas töötab tantsuteatrikriitik ning kuidas tõlkida puhtfüüsiline etendus sõnadesse. Aga mida teha siis, kui tantsuetenduses isegi enam ei tantsita?
Kas see tunne on normaalne, et kaasaegse tantsu etendusel tekib soov saalist välja joosta, sest esiteks tantsiks ise paremini, teiseks on väljakannatamatu vaadata teisi monotoonselt taidlemas, kui ise trenni teha ei saa, ja kolmandaks sa ei saa aru, miks selle eest raha võetakse? Kas piinamine ongi lavastuse eesmärk?

Üritus on tasuta ja kõigile avatud. Oodatud on ka kuulajate küsimused.

Vestlusringi korraldatakse omaalgatuslike kultuurimeediate kriitikakursuse raames, mille on ellu kutsunud Artishok, Müürileht, Rada7, U, Värske Rõhk, ÕU ning Lasteteatri blogi. Üritus toimub omaalgatuslike kultuurimeediate (Hasartmängumaksu nõukogu 2014. aasta suurprojekti toetuse), EMTA lavakunstikooli ja Eesti Teatriuurijate ja -kriitikute Ühenduse koostööna.

Vestlusring Facebookis

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Teatrikriitik – kes ta on?
Illustratsioon: Maari Soekov
12 min

Teatrikriitik – kes ta on?

Kriitika funktsioonidest ja nende täitmisel tekkivatest probleemidest on viimaste aastate jooksul palju räägitud, märgatavalt vähem on pööratud tähelepanu arvustuste autorile – kriitikule. Näib, et kultuuriajakirjanduses toimunud raputuste tagajärjel on arvustuste tagant uuesti autor paistma hakanud.
Elav inimene täiusele orienteeritud tantsijanahas
Foto: Wayne Bund

Elav inimene täiusele orienteeritud tantsijanahas

Võtsin saalis istet kujutlusega, et lavastus käsitleb pigem parodeerivas võtmes tantsijaks olemist, võimendades või, vastupidi, naeruvääristades valdkondlikke stereotüüpe. Hea on, et eksisin. Laval oli ühe tantsija portree, ilma naeruvääristamiseta ning vinte peale keeramata. Kandvaks osutus aususe taotlus: kuigi kaasnes valikumoment…
Müürileht