Tont – Rändurvaim / Poon – Edasi

Helimaastikuartistid Tont („Rändurvaim”) ja Poon („Edasi”) kõlavad kokku nagu Kukemuru festivali paheline vanem vend. Erilise infoküllasusega kumbki silma ei paista, ent nii palju on teada, et kaks entiteeti on üheskoos esinenud küll. Kusagil elektroonilise ja müramuusika ning lihtsalt välilindistuse piirimail nad igatahes asuvad, kuigi kõlaliselt märkimisväärselt erinevatena.

Helimaastikuartistid Tont („Rändurvaim”) ja Poon („Edasi”) kõlavad kokku nagu Kukemuru festivali paheline vanem vend. Erilise infoküllasusega kumbki silma ei paista, ent nii palju on teada, et kaks entiteeti on üheskoos esinenud küll. Kusagil elektroonilise ja müramuusika ning lihtsalt välilindistuse piirimail nad igatahes asuvad, kuigi kõlaliselt märkimisväärselt erinevatena.

Instrumendikasutuse ja lugude ülesehituse poolest on „Rändurvaimu” sisseminek kergem. Muidu minimaalsete muudatustega kulgemisest leiab isegi autori vokaali, mis annab palju juurde helipildi meeldejäävusele. „Kihvade seadus” jääb kummitama Metsatöllu „Ussisõnade” võtmes, kuigi kordades intiimsemana. Teisalt kisendab (või siis pigem sosistab) kõik muu Tondis teistsuguse kultuuri järele ja kui peamisest loodusesteetikast läbi puurida, jõuab Tondi sügava tuumani, mis on täis bassi (ja mõnevõrra harvemini ka trummi).

„Rändurvaimu” tasase introvertsuse kõrval kaldub „Edasi” pigem ekstreemmuusika žanritesse ja sellest kaugemalegi. Vastupidi Tondi rõhutatud looduslähedusele mängib Poon mehaanilisusega – üksikud helid, nagu lõõtspilli peenike kääksatus või mõnitav tintinnabuli, upuvad müra ja muidu suvalisuse vahele. Kui oskaksin seda üldse millegagi võrrelda, siis ehk Coili või varajase Current 93-ga, aga suurema rõhuasetusega müramaastikele ja vähem otsest agressiivsustaotlust.

Albumi kõige kelmikamaks helimotiiviks on niisked sulpsatused ja sellele järgnevad lurtsatused, mis tekitavad vägisi mulje ummistunud peldikust ja peatselt saabuvast vabanemistundest. Üldisest kompotist jääb ehk kõige rohkem kõlama lõpulugu „Loodustehas”, mille kurjakuulutav madal tümin liidab tervikut natukene paremini kui eelnenu.

https://soundcloud.com/tont/kihvade-seadus

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Üle Heli Festivali avaõhtu. Sisenemine ülemeeleseisundisse
Tont. Foto: Evert Palmets / Rada7.ee
Tont.
6 min

Üle Heli Festivali avaõhtu. Sisenemine ülemeeleseisundisse

Joosep Ehasalu teeb ülevaate eelmisel nädalal aset leidnud Üle Heli festivali kontsertõhtust „Sisenemine ülemeeleseisundisse”.
KP Transmission – Temnoe Poznaetsya Chernim (Klammklang, 2016)

KP Transmission – Temnoe Poznaetsya Chernim (Klammklang, 2016)

KP Transmissioni album, ingliskeelse pealkirjaga „Dark is cognized by black”, algab nagu tasapisi tuppa imbuv ving.
Müürileht