Erinevad esitajad – Kale Plankieren: Dutch Cassette Rarities 1981–1985 (Knekelhuis, 2017)

Käesolev Knekelhuisi kogumik keskendub Hollandi kassetikultuuri liikumise kuldpäevadele. Gruuvivad trummimasina boogie’d, masinlik elektropunk, eksperimentaalsed elektroonilised veidrused, isegi rokikas funk – kõik on esindatud laia valiku artistide ja bändide vahendusel.

Kui Kraftwerk ilmutas 1970ndatel enda ikoonilised elektropopialbumid, inspireeris see paljusid uuendusmeelseid muusikuid kitarre ja trumme nurka viskama ning neid süntesaatorite ja trummimasinatega asendama.

Oli alanud sündipopi ja new wave’i võidukäik, mille käigus lindistati nii edetabeleid vallutanud lugusid kui ka täiesti omalaadseid eksperimentaalseid veidruseid. Niimoodi tekkisid paljudes kohtades alternatiivsed no wave’i skeened, mis vastandasid end peavoolule. See oli huvitav segu sündipopist, elektrost, industriaalist, pungist ja diskost. Praeguseks on selline muusika muutunud haruldaseks ja on füüsilisel kujul raskesti leitav. Seepärast ongi teretulnud isehakanud muusikaarheoloogide tõusev trend sellist rariteetset kraami kokku koguda ja vinüülil taasavaldada. Käesolev Knekelhuisi kogumik keskendub Hollandi kassetikultuuri liikumise kuldpäevadele. Gruuvivad trummimasina boogie’d, masinlik elektropunk, eksperimentaalsed elektroonilised veidrused, isegi rokikas funk – kõik on esindatud laia valiku artistide ja bändide vahendusel. Mul on ütlemata hea meel, et avastasin tõelise proto-electroclash’i saundiga Y Create’i loo, tantsupõrandatele sobiva Necronomiconi või Rite De Passage’i „Quinquerime’i” – loo, mille võib sättida vabalt ühele joonele Detroiti techno pioneeri Juan Atkinsi varajase loominguga. Tegemist on tõeliselt väärt kraamiga, mis pakub kuulajale pilguheitu ühte huvitavasse ja vähe avastatud subkultuuri.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Eerik Kändler andis välja kasseti „Tagasi Tulevikku”
„Tagasi Tulevikku” kassetid. Foto: Eerik Kändler
,
1 min

Eerik Kändler andis välja kasseti „Tagasi Tulevikku”

Eerik Kändler tõi tagasi valitud lettidele oma kunagise menualbumi „Tagasi Tulevikku”, mille tiraaž 100 tk oli omal ajal müügil ainult baaris Levist Väljas. Nüüd on album välja antud kasseti kujul Trash Can Dance leibeli alt ning neid saab soetada…
Uus eesti biit: Luurel Varas
Luurel Varas. Foto: Greete Okas
Luurel Varas.

Uus eesti biit: Luurel Varas

Eesti muusika Robin Hood paneb tükikaupa pihta helisid, segab need oma biitide, mustrite ja meloodiatega, annab need vaestele ja rikastele ning sunnib kassettmaki tolmust puhtaks pühkima.
Teresa Winter – Untitled Death  (The Death of Rave, 2017)

Teresa Winter – Untitled Death (The Death of Rave, 2017)

Oktoobris 2016 postitan Facebooki Teresa Winteri pala „How Strange Are Bodies?”. Lugu on selleks hetkeks aasta vanalt kassetilt ja muusikat jagan klikinäljas. Mõned päevad varem tehtud Pinteresti postitusega olen loovalikuga meeldinud vaid ühele. Facebookis kordub sama. Imestan, kuid ei…
Müürileht