Joosep Kõrvits – Ja sa näed (2018)

Multiinstrumentalisti ja helilooja Joosep Kõrvitsa debüütalbum „Ja sa näed” on üsnagi muretu kuulamine, kohati isegi boheemlaslik.

Multiinstrumentalisti ja helilooja Joosep Kõrvitsa debüütalbum „Ja sa näed” on üsnagi muretu kuulamine, kohati isegi boheemlaslik.

Üldiselt akustilisele ja romantilisele materjalile on kontrastiks kaks hoogsamat, pigem alternatiivsema rokkmuusika kõlaga pala, mis lisavad omakorda kauamängivale tooremat värvi.

Eelkõige tšellistina tuntust kogunud Joosep Kõrvits on kuulajatele tuttav koosseisudest Indigolapsed ja Improov, sekka veel teisigi muusikalisi kollaboratsioone, millega on väisatud paljusid riike. Aktiivse kontserttegevuse kõrval Eesti Riiklikus Sümfooniaorkestris on Kõrvits pühendanud viimased aastad heliloomingule ja kõnealuse materjali salvestamisele.

Kauamängiv on lihtne, avara kõlapildiga, kuid mitte banaalne. Plaadi juhatab sisse „Intro”, mis tutvustab interpreedi oskusi tema meelisinstrumendil tšellol, mida Kõrvits järgnevates lugudes pigem meloodia mängimisel või saatefunktsioonis kasutab. Lood „Päikeseratas”, „Hüpnoos” ja „Kaksikud” kuuluvad kindlasti suvelugude rubriiki. Vaiko Eplikule omast harmooniatunnetust võib ära tunda palas „Ja sa näed”, „Parima töötaja” stiil ja iroonia meenutavad hoopis Ans. Andurit. Kaks ingliskeelse pealkirjaga pala on omakorda üles ehitatud klaverile ja on plaadi minoorseimad lood, ilus ning meeldejääv „Murmuring” kosutab aga oma tunnetuslikkuse ja sügavusega.

Sellegipoolest hajub „Ja sa näed” iseenda kergusesse. Kontseptuaalsem lähenemine oleks võinud anda materjalile rohkem kõlapinda, mis jääb praegusel kujul pigem ambitsioonituks.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Vootele Ruusmaa – Krabisev poeet / Audioluule reisipäevik  (2017)

Vootele Ruusmaa – Krabisev poeet / Audioluule reisipäevik (2017)

Vootele Ruusmaa võib nüüd paariks kuuks aja maha võtta, sest äsja ilmus talt tervelt kaks audiokogumikku: autori esimene sooloplaat „Audioluule reisipäevik”, mis koondab värssi ja kargesse elektroonilisse muusikasse kätketud pilte autori Euroopa reisidelt, ning eesti luulevinüüle sämpliv…
Kaido Kirikmäe – Rawberry Files (Ambifunk, 2017)

Kaido Kirikmäe – Rawberry Files (Ambifunk, 2017)

Kaido Kirikmäe kuskil Kesk-Eesti talus küünlavalgel ning akude abiga laivis askeetlikult techno’t kokku miksimas võiks manada enne kuulamist silme ette mingisuguse tammsaareliku itkupalade jada, ent antud plaadil on kuulda hoopis tänapäevast ning mitmekesist elektroonilist kompositsiooni.
Katariin Raska – Parmu pill (2018)

Katariin Raska – Parmu pill (2018)

Teadmine, et eestlasi on haaranud viimastel aastatel parmupillihullus, ei üllata enam kedagi. Kas nüüd otseselt või kaudselt, kuid huvi instrumendi mängimaõppimise vastu muudkui kasvab.
Müürileht