Joel Tammik – Hikurangi Plateau (2018)

Eesti varajasel reivimaastikul enda esimesed tuleristsed saanud helilooja ja sõltumatu artisti Joel Tammiku „Hikurangi Plateau” viitab samanimelisele lavamaale Vaikse ookeani lõunaosas ning kannab kõlalt just sobivat rahulikku ja looduslähedast harmoonilist muusikat.

Eesti varajasel reivimaastikul enda esimesed tuleristsed saanud helilooja ja sõltumatu artisti Joel Tammiku „Hikurangi Plateau” viitab samanimelisele lavamaale Vaikse ookeani lõunaosas ning kannab kõlalt just sobivat rahulikku ja looduslähedast harmoonilist muusikat.

Selle kirjeldamine ambient’ina on üldistavalt lihtne, sest tegelikult on pika diskograafiaga muusik puudutanud enda loomingus peaaegu kõiki elektroonilise muusika erinevaid tahke, liites neid omavahel servapidi kokku – täpselt nagu meie koduplaneeti katvad pinnavormid sobituvad omavahel justkui mosaiikpildi osad. Sellest võib kohe aru saada, kui kuulata avalugu „Surface Pattern”. Vaikselt algava ja lihtsa meloodiaga instrumentaalile lisanduvad peagi kiht kihi haaval glitch’ilikud microhouse’i krõpsud ja praksud. Korrapäraselt programmeeritud trummirada reedab artisti dub techno mõjutused. Atmosfäärilised sügavalt kõlavad süntesaatorihelid on maetud kajaefektidesse. Kompositsioonilt domineerib minimalism. Selline valem on ka teistes lugudes korduv ja äratuntav, kuigi igal palal on oma motiiv. Niimoodi paistab välja näiteks „Vacuum View” oma põrklevalt vahetuvate helidega ja „Surface II” toob hea tuju gruuvika dub bass’iga.

Kuigi ambient on muutunud tänapäeval taustamuusika trendikamaks osaks, ei saa kindlasti väita, et Tammiku loomingu puhul on tegemist tavalise psühhedeelse liftimuusikaga.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Joel Tammik – Rajaleidja II (Väli, 2013)

Plaadiarvustus: Joel Tammik – Rajaleidja II (Väli, 2013)

Joel Tammiku album „Rajaleidja IIˮ on ambient-tekno vallast väljapõksunud teekond läbi raadiolainetest kubiseva roheluse.
TOP 10: Joel Tammik
Joel Tammik.Foto: erakogu
Joel Tammik.
2 min

TOP 10: Joel Tammik

Märtsi lõpus uue, „Laane universumi” nimelise kauamängiva ilmutanud Joel Tammikut võib nimetada Eesti tõeliseks ambient’i-veduriks, kes on katsetanud muusika eksperimentaalsete ning IDMi poole kalduvate detailidega juba millenniumivahetusest alates. Pikaajalistele kogemustele tuginedes jagabki Tammik seekord juhtnööre, kuidas oma loomingut suuremaid rahapatakaid tuulde loopimata kuuldavaks ja nähtavaks teha.
Plaadiarvustus: Joel Tammik – Laane universum (Väli Records, 2015)

Plaadiarvustus: Joel Tammik – Laane universum (Väli Records, 2015)

See on totaalne ja kõikehõlmav kognitiivne kogemus, mille täielikuks nautimiseks muutub sõnaline mõttekäik üleliigseks.
Müürileht