Anett – Morning After (2020)

Anett Kulbini mahedalt küps ja hingestatud vokaal ning tema loomingus peegelduv voolav ja vahetu nüüdissoul on mõjunud kohalike naisartistide ridades värskendava helisõõmuna. Kuigi mainitud elemendid on kohal ka tema debüütalbumil, jääb LP tervikuna loodetust lahjemaks.

Anett Kulbini mahedalt küps ja hingestatud vokaal ning tema loomingus peegelduv voolav ja vahetu nüüdissoul on mõjunud kohalike naisartistide ridades värskendava helisõõmuna. Kuigi mainitud elemendid on kohal ka tema debüütalbumil, jääb LP tervikuna loodetust lahjemaks.

★★★☆☆

„Morning After” on pakendatud popsouli kõlavormi ja meisterlikult produtseeritud instrumentaalkihid loovad küllaldaselt laugeid maastikke, mida mööda Aneti mesimahe hääl saab voolata. Vokaal kõlab justkui läbi uneleva pehme fookusega objektiivi, mida on küll mõnus kuulata, kuid kohati tahaks rohkem teravust ja metsikust.

Kaanemärkmed selgitavad, et tegemist on n-ö lahkuminekujärgse hommikuga ehk artisti isiklike kogemuste ausa avamisega muusika kaudu, kuid selles jääb vajaka toorest aususest. Hingevalust rääkides on hoidutud küll klišeedest, kuid enamjaolt on sõnumid anonüümsed ning ei murta välja juba tuttavatest raamidest, et neid universaalseid kogemusi isikupäraselt edasi anda.

Kui mõtlen, kuidas nüüdis-RnB artistid (Banks, Beyoncé, Mahalia jne) on suutnud igipõlisele fuckboy teemale värsket, sensuaalset ja tabavalt haavatavat tooni anda, ei taha ma ka siinkohal mööndusi teha. Seda eelkõige seepärast, et nii Aneti varasemast muusikast kui ka sellest albumist kumab potentsiaali. „Lay Your Cards Down” haarab sundimatult oma õhulisse kergusesse ning Aneti kibe tüdimus mõjub pulseeriva „Sober Upi” ning YASMYNiga kahasse loodud/lauldud hüpnootiliselt lummava lõpuloo „Don’t Settle” süngetel lainetustel tõeliselt veetlevalt ja veenvalt. Kuigi plaadi tugevad rajad on fantastilised, jääb suurepärasest tervikust sel korral puudu.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Miljardid – Ma luban, et ma muutun (Made In Baltics, 2020)

Miljardid – Ma luban, et ma muutun (Made In Baltics, 2020)

Miljardite teine kauamängiv on kolm Eesti muusikaauhinda pälvinud debüüdile väärikas ja loomulik jätk.
YASMYN – Illusions (2020)

YASMYN – Illusions (2020)

„Poolikuid punkte me ei pane, vali siis ikka 6 või 7,” sain vastuseks, kui tahtsin panna YASMYNi esikalbumi „SlowFall” arvustusele hindeks 6,5 punkti.
★★★★☆
Hetkeemotsiooni najal jäi siis hindeks 6. Tagasi vaadates oleks teos väärinud rohkem punkte, sest tegemist oli erakordselt tugeva debüüdiga.
„SlowFallil” tekkis konflikt selle vahel,…
Mingo Rajandi Quintet – To Be! (2020)

Mingo Rajandi Quintet – To Be! (2020)

Mingo Rajandi Quinteti esimene kauamängiv „To Be!” on rafineeritud ja läbikomponeeritud džässmuusika, mis esindab tugevalt helilooja ja kontrabassisti Rajandi käekirja. Seetõttu kannavad plaadi kompositsioonid ja tekstid ühtset eesmärki, milleks on mõtteselgus.
Müürileht