Chillin – Sära või sure (2025)

Chillin toob kuulajani autentse miksteibikogemuse koos toore argipoeesia ja kangete biitidega.

Chillin toob kuulajani autentse miksteibikogemuse koos toore argipoeesia ja kangete biitidega.

★★★☆☆

Paari aastaga on Chillin liikunud narkouimas ambient-räpi kollektiivi Tuss Gang de facto esimehe rollist Eesti maa-aluse räpi tippu. Ainete liigtarbimine on asendunud filet mignon’ide ja kallite parfüümidega, liibuvad hallikassinised teksad ja oversized puffer’id tagurpidi Yankeesi cap’i ja kossumaikaga.

Chillin on katsetanud varem nii lonkava jerk’i kui ka murtudsüdameliku lemberäpiga. Sellele albumile läheneb ta aga kindlama sammu ja kangema kraamiga. Mürisevad 808-d panevad kõrvaklapid proovile, eepilised klaverikäigud ajavad kananaha peale. Tüüpilises rage-stiilis libisevad sündi-glissando’d kogelevad üheskoos orkestraalsete MIDI-vaskpuhkpillidega, mis nostalgitsevad Chief Keefi hiilgeaja produktsioonide järele. Chillini vokaalne esitus on autoriteetne, diktsioon kristallselge ja vokaalid miksitud nii valjuks, et isegi bassikäigud jõuavad vaevalt järele. Tulemusena ei julgegi kuulaja Chillini argipoeesiale vastu vaielda – ta teenib kõige rohkem, ta kulutab kõige rohkem ja ilmselgelt naudib ta elu meist kõigist rohkem. Ehkki kohati tundub, et Chillini poolirooniliste emakeelsete flekside varamu on võrreldes varasemate singlitega vaikselt tühjenemas, suudab ta tublit kuulajat mõne ootamatu reaga siiski premeerida. „Suur backwood näeb välja nagu viiner” on puhas nüüdisaegne sürrealism, rida „ma just käisin saunas, mul on mõnus õhtupoolik” toob oma kodumaise hedonismiga silma õnnepisara. Riimide ühepalgelisus võib kuulaja küll lõpuks ära väsitada ning Chillini mitmekülgsus ja tegelik potentsiaal jäävad siinkohal täies mahus paljastamata. Tegemist on sellegipoolest autentse miksteibikogemusega, millesarnast toorust ja ladnasust pole Eesti hiphopimaastikul varem kuuldud.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Lummatus – Vihmakõnõ (LUMM Records, 2025)
1.90.5-XRNRFU4WSTQLF4VM4CHOIOBKWE.0.1-1

Lummatus – Vihmakõnõ (LUMM Records, 2025)

Mitte ammu meenutas siinne elektroonilise pärimusmuusika skeene keskmise Eesti majutusasutuse täituvust väljaspool suve, ent nüüd on pilt tublisti kirevam ja uusim tulija ses vallas on Lummatus.
Erinevad esitajad – Groove of ESSR III (Funk Embassy Records, 2025)

Erinevad esitajad – Groove of ESSR III (Funk Embassy Records, 2025)

Kolmandal kogumikul ei ole „Groove of ESSR”  vanadesse mustritesse kinni jäänud, vaid julgeb olla meeldivalt veider ja ootamatu.
Echo Lucida – Devoid of Reactions (Plaster Fe, 2025)

Echo Lucida – Devoid of Reactions (Plaster Fe, 2025)

Nostalgiaannus Echo Lucida plaadil väljendub aegade, kohtade ja tunnete taasloomises, mitte selles, et teatavad saundid pärineksid justkui kellegi teise plaadilt.
Müürileht