An-Marlen & boipepperoni – emotsionaalne elektronmuusika (Kurvad Uudised, 2024)

An-Marleni ja boipepperoni ühise albumi vundamendiks on häbitu avastamisrõõm, kus iga lugu on tulvil viiteid ja tsitaate.

An-Marleni ja boipepperoni ühise albumi vundamendiks on häbitu avastamisrõõm, kus iga lugu on tulvil viiteid ja tsitaate.

★★★☆☆

Kes oleks osanud arvata, et ükskord algab aega, mil kõige räägitum uus Eesti plaadifirma annab välja terve albumi jagu ekstaatilist klubipoppi? Ja mitte lihtsalt näpuotsaga house’i-tolmu garneeringuks, vaid pigem on tümakanätakas kaetud õhukese popiglasuuriga. Eks see on muidugi tendentslik, sest püüa leida praegu artisti, kes ei tahaks moel või teisel reivist õppust võtta. Kuulge, isegi muidu hirmigav Camila Cabello sai aru, et Boiler Room on huvitavam kui Disney Channel. Bassid on siin, et jääda. Ma vähemalt loodan…

Eelmise suve hakul näitas An-Marlen, kuidas trumm ja bass ning imekaunis eestikeelne vokaal kokku sobivad, ning vähem kui pool aastat hiljem tuli boipepperoni välja oma kauamängivaga, mis seisis väljaspool žanre, aga võis juba aimata, et ühe jalaga toetub ta reivinostalgiale. 

Oot, aga mis nostalgiale täpsemalt? Ta ei ole seda ju kunagi kogenud, reivid, mis ka reivid olid, toimusid juba enne tema sündi. Aga mis ma üldse sõna võtan, ka mina pole neid õigeid reive – kui nii võib öelda – kunagi näinud, seega nii pepperoni sõrmede all kui ka minu peas on see fiktiivne konstruktsioon, mille poole liikuda, kus vaid taevas piiriks. 

Albumi vundamendiks ongi häbitu avastamisrõõm, kus iga lugu on tulvil viiteid ja tsitaate. Mõningad vihjed mõjuvad minu jaoks liiga otsestena – avaloo „10x” kliimaks meenutab Skrillexi ja Fredi mullust hitti „Rumble” ning hetkiti kõlab siit-sealt läbi nii DJ Heartstringi, Kettamat, Mall Grabi kui ka Overmonot –, kuid on ka peenemaid vihjeid briti tantsumuusika eilsele. Enamasti peegeldavad nad küll kõike läbi nüüdisaegsete, n-ö teise generatsiooni reivijate. 

Kõige põnevam parafraas on aga loos „umbne”, kus An-Marlen laulab, et „su puudutus on umbne”, aga mina suudan mõelda ainult Pearu Pauluse sõnadele „nii kuum on tunne”. Ilus.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

An-Marlen – Iseendale (2023)

An-Marlen – Iseendale (2023)

Võimalik, et kõik ei tea seda veel või on selle vahepeal ära unustanud: eesti popmuusikas ei pea tegema seda, mida teised ees teevad.
Eesti väikeleibelite entusiasmil töötav masinavärk
13 min

Eesti väikeleibelite entusiasmil töötav masinavärk

Kohalike väikeleibelite vedajate jaoks on muusika väljaandmine enamasti hobi, kuid on ka neid, kelle eesmärk on astuda suurfirmade kandadele. Millised jõu- ja ilunumbrid on vajalikud sõltumatute leibelite majandamisel Eestis?
Stuudios: Kuult kukkunud elektronmuusik boipepperoni
10 min

Stuudios: Kuult kukkunud elektronmuusik boipepperoni

„Stuudios” on Müürilehe rubriik, mis vaatleb ühe päeva vältel loomeinimeste tööd, paotades ust nende harjumuspärasesse töökeskkonda, milline see ka poleks ja kus see ka ei asuks. Seekord käisime uurimas, kus ja kuidas sünnib muusikaprodutsent boipepperoni looming.
Müürileht