Arca – Mutant (Mute, 2015)

Londonis tegutsev ja Venezuela pealinnas Caracases sündinud Alejandro Ghersi näib olevat üks huvitavamaid helimeistreid tänapäeval. Rääkimata 25-aastase Arca produktsiooniandest (Björk, FKA twigs, Kanye West) on tema eelmise aasta album „Xen” ja tänavune „Mutant” löönud eksperimentaalelektroonika maailmas kaunis korralikke tõusulaineid.

Londonis tegutsev ja Venezuela pealinnas Caracases sündinud Alejandro Ghersi näib olevat üks huvitavamaid helimeistreid tänapäeval. Rääkimata 25-aastase Arca produktsiooniandest (Björk, FKA twigs, Kanye West) on tema eelmise aasta album „Xen” ja tänavune „Mutant” löönud eksperimentaalelektroonika maailmas kaunis korralikke tõusulaineid.

Albumil on 20 lugu. 20 libedat ja ränka teost, mille omavahel sidumine pole teps mitte kerge ülesanne ja mis on kokku tulles loonud ilmatu laia, kuid madala laega universumi. Kiivrit pole küll vaja, lagi on täis sammalt ja ämmatossu. Kõik helid on kas väljapeetult sombused või pööraselt lendlevad. Kauamängiva avavad kuraasikalt nimilugu „Mutant” ja juba laiemat kuulmist saanud „Vanity”. Viimane on küllap esimest korda Arcat kuulavale inimesel parim pala, mis toob selgust selle kohta, mida tasub oodata ja kuidas mees oma lugusid ehitab. Kodumaale omased emotsionaalsed tribal-nüansid segunevad hiphopimaastiku ja parima tänapäevase elektroonikaga. Albumi esiteosed on minu meelest „Hymn” ja „En”, mis pärinevad juba varem välja antud miksteibi „Sheep” pealt (subjektiivselt üks parimaid miksteipe sel aastal, muide).

„Mutant” on üdini kriipiv, endorfiinid pea- ja seljaajus, momentaanne pilgu teravnemine, mille katkestab mingisugune räme tüsistus hinges. Lihtsalt suurepärane. Ent ainult kõrvaga kuulates saab albumist kätte vaid osa. Arcat saab sisse võtta ainiti kogu keha ja mõistusega. Kui Aphex Twin teeks poppersit, oleks ta Arca.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Oneohtrix Point Never – Garden of Delete (Warp, 2015)

Oneohtrix Point Never – Garden of Delete (Warp, 2015)

Pärast tuuri Nine Inch Nailsiga ja kaht aastat oma viimase albumi ilmumisest toob Daniel Lopatin (alias Oneohtrix Point Never) meieni „Garden of Delete’i” – tema senise karjääri kõige omapärasema üllitise. Teosel, mida Lopatin ise nimetab „rokkalbumiks”, põrkuvad konventsionaalsemad ideed…
Rabit – Communion (Tri Angle, 2015)

Rabit – Communion (Tri Angle, 2015)

„Communion” on Rabiti-nimelise produtsendi debüütalbum. Väidetavalt on see inspireeritud erinevatest probleemidest ühiskonnas, kõikvõimalikest emotsionaalsetest läbielamistest, samuti annab pealkiri plaadile üsna usuhõngulise maigu.
Müürileht