Bizarre – Beautica (Seksound, 2017)

Eesti indie-kindlus Seksound jätkab tänuväärset tööd legendaarsete kingapõrnitsemispärlite taas rahva ette toomisel.

Eesti indie-kindlus Seksound jätkab tänuväärset tööd legendaarsete kingapõrnitsemispärlite taas rahva ette toomisel.

Tartu bändi Bizarre’i albumid on nüüdseks täies koosseisus vinüülile jõudnud – 2015. aastal „Café de Flor” aastast 1996 ja tänavu debüütalbum „Beautica” aastast 1994. Eks ole omamoodi naljakas, et esmailmumise ajal olnuks väga tagurlik albumeid vinüülil välja lasta.

„Beautica” on jäänud seni oma noorema ja eksperimentaalsema venna „Café de Flori” varju. Kui viimase kõla ning flirt tantsumuusikaga mõjub ka praegu uudselt ja mõnusalt kummaliseltki, siis „Beautica” on traditsioonilisem shoegaze, mis on ajanud juured sügavale eesti indie alateadvusesse – Pia Frausist She Bit Her Lipini. Bizarre’i omaaegne edu välismaal toob meelde üsnagi bizarre’iliku Holy Motorsi sarnased saavutused.

Üritasin „Beautica” saatel ette kujutada 90ndate Tartut, kus kirjanduselus tegutsesid Erakkond ja NAK, peod toimusid Varjendis ning kitarrimuusika kõrvale sigines aegamööda aina enam techno’t ja house’i. Aga raske on end selle muusika saatel 10ndate Tallinna arvutiekraani eest minema lennutada, tänapäev on endiselt siin. Võib-olla on asi selles, et shoegaze’i tehakse endiselt suhteliselt samas võtmes, My Bloody Valentine’i viimane plaat ei olegi enam „Loveless” ning Ride ja Slowdive on taas koos. Võib-olla oli Bizarre vähemalt Eestis ajast ees. Kindlasti aga on „Beautica” mürane ja samas õrn meditatsioon, vaevu kahekümneste tehtud pinget ja põlemist täis muusika, nüüdseks koos üle kahekümneaastase kultuurikihiga.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Wolfredt – Neverno (Seksound, 2016)

Wolfredt – Neverno (Seksound, 2016)

Wolfredti uus plaat, talle teine, mulle esimene, viib kulgema rahulikele helimaastikele, kus Pia Frausi ja Jan Helsingi trummar Margus Voolpriit helgete silmadega kondajaid oma sooja rüppe ootab. Esmalt ihaleb iga lugu taevasse ja lõpuks, pärast üheksat instrumentaaloopust jätab Wolfredt kuulajad tundmatusse kõlkuma.
Pia Fraus – Albumid 2001–2008 12” (Seksound, 2016)
Pia Fraus „Mooie Island“ EP

Pia Fraus – Albumid 2001–2008 12” (Seksound, 2016)

„Pia Fraus on Pia Frausi panus eesti muusikasse,” on bändi liider Rein Fuks ühes intervjuus märkinud. Just nii kerge või keeruline ongi nende viie re-release’i kohta midagi uut väita – 2008. aastast pausil olnud eesti shoegaze’i lipulaeva lugu on…
Homeshake – Fresh Air (Sinderlyn, 2017)

Homeshake – Fresh Air (Sinderlyn, 2017)

Homeshake on olnud alati ekstravertne introvert. Tabanud midagi tänapäeva inimesele liiga omast. Tema eripära indie-skeenes on see, et ta oskab teha tähtsaks selle, mis jääb helide vahele, mitte nende sisse. Tema kaks esimest albumit toimisid väheste vahendite peal, kontseptsiooni lihtsus läks kokku…
Müürileht