Viljandi folk laseb end veel oodata, aga ehk aitab ärevalt kalendrit seiravate ja murumütsidelt tolmu pühkivate fännide ootust leevendada pisut 16. aprill, mil Viljandi Pärimusmuusika Aidas toimub teist korda Elektroonilise Pärimusmuusika Festival.

Harlet Orasmaa. Foto: Katre Sulane

Moodne tehnoloogia kohtub traditsioonidega ning muusikat lubatakse ambientsetest helirännakutest kuni biidise-bassise tantsumuusikani nii laivis (Uus Energia, pUULUUp, Lauri Täht + Karoliina Kreintaal) kui ka DJde vahendusel (Aroop Roy, Raul Saaremets, Heidy Purga, Harl:Etno). Lisaks muusikale pakub festival ka teemakohaseid loenguid, õpitubasid, valgusinstallatsioone ja visuaalset programmi. Näiteks saab loeng/DJ-setis tutvuda Vaiko Epliku kümne lemmikuga pärimusmuusikaplaatide hulgast, DJ MÖLS korraldab miksimise töötuba ning Tartu Aparaaditehase eksperimentaaltootmise osakond aitab huvilistel ehitada rütmimasinaid. Sündmuse valguses palusime DJ-ankeedi täita ja miksteibi valmistada festivalil üles astuval Harlet Orasmaal ehk Harl:Etnol.

Debüüt: Omal ajal Viljandi Kultuuriakadeemia üliõpilasesinduses kooli pidusid orgunnides. Olime vist õppeaasta viimast mürglit korraldamas, kui kogu aasta eelarve oli otsa saanud. Seega otsustamise bändide ja DJde tellimisel asemel esinduse liikmetega ise pulti astuda. Mäletan, et peale oma setti sain kohe kaks keika pakkumist ja nii see läks.

Muusikas oluline: Sügavus, mitte ainult n-ö elektroonilise muusika mõistes deep, vaid ka kaasahaaravate pillidega mängitud tantsulugude juures tekkiv ausus ja siirus, mida mina pean enda jaoks muusika sügavuseks. Mida usutavam, seda sügavamale muusika looja sisse ma näen.

Muusikas ebaoluline: Pealiskaudsus ja liiga lihtne lähenemine. Pean siinjuures silmas sellist „ahtulihealuguküll” suhtumist jne. Samuti olen enda jaoks avastanud, et üsna raske on mul süveneda lüürikasse ja selle rolli muusikas. Suhtun paljuski vokaali kui instrumenti.

Mida mängin: Peamiselt maailmamuusikat – erinevate piirkondade pärimusmuusikast mõjutatud loomingut. Hea meelega võtan setti ka vähe diibima house’i või techno. Meeldiv on ka vana kooli räppi mängida.

Eredamad mängumälestused: Kindlasti Viljandi Pärimusmuusika Festivali mängud. See siiras rõõm muusikast, mida see publik suudab genereerida, on alati andnud energia mitmeks päevaks.

Lugu, mida mängiksin oma parima sõbra pulmas: Indrek Kalda „Lendab aeg”

Koht, kus tahaksin kindlasti mängida: Eriti lahe oleks ikka maru suurel folgifestivalil mängida. Kuskil ööklubis, kuhu mahub 5000 inimest

Guilty pleasure: Kala „Buratino lugu”

Alt üles vaatan…: Kuna ma ise ei pea ennast väga heaks tehniliseks DJks, siis vaatan suure austusega alt üles kõikidele tüüpidele, kes oma tehnikat oskuslikut täies mahus kasutavad

Viis klassikut:
Vägilased „Härrad vahetavad piibud”
Salif Keita „Madan”
Gil Scott-Heron „The Revolution Will Not Be Televised”
Souls of Mischief „93 ‘til Infinity”
Buena Vista Social Club „Chan Chan”

Viis hetkekummitajat:
Paabel „Ilus tüdruk”
Tool „The Pot”
R.E.M. „Shiny Happy People”
Jambinai „Connection”
I Wear* Experiment „Spring Is Cold This Year”

Tehnilist: Viimasel olen muutunud liiga mugavaks ning hakanud valdavalt kontrolleriga mängima. Kuklas pidevalt vasardab, et peaks ikka vinüüli hoolega käsile võtma.

Lõppsõna: Folk rokib!

Tutvu Elektroonilise Pärimusmuusika Festivali programmiga siin.

Üritus Facebookis.