Lexsoul Dancemachine on valmis saanud uue suvise EP „Lex On The Beach” ning meieni on jõudnud ametlikult homme, 10. juunil ilmuva plaadi helifailid, et saaksite nendega juba tutvust teha. Lisaks andis bändi kitarrist Kristen Kütner aru, mis briisid Lexsouli rannal puhuvad.  

Lexsoul Dancemachine. Foto: Gerli Tooming

„Lex on the Beachil” võtate te tantsumasina hoogu natuke maha ning vajutate voolavale suvebriisi pedaalile. Mis Lexsouli laboratooriumis vahepeal toimunud on ning kuidas see EP sündis?

Meie laboris toimub pidevalt erinevaid katsetusi, mille tulemusena lugude pagas järjepidevalt täieneb. Palasid on seinast seina. Kõik algas loost „Pigeon Pit”, mis on tugevalt mõjutatud yacht rock’i mõnusast kulgemisest. Esimest korda proovisime seda lugu juba 2020. aasta lõpus bändilaagris. Sealt alates hakkasime mõtteid koguma uue albumi jaoks. Soov oli kokku segada üks suvine kokteil ning sihtisime 2022. aasta suve. „Lex On The Beachi” puhul tahtsime võtta väikese puhkuse tantsumasinast ning noppisime loomingu kohvrist välja ujukad, plätud, päikeseprillid ja rannarätikud. Panime „Tuviaugu” kõrvale lood „Mahe vinu”, „Lõdvesta oma meel” ja „Magus elu” ning tundus, et tegemist on ilusa tervikuga. Meid on alati köitnud albumite tegemisel terviklikkus. Lood peavad kokku sobima ning kandma sama vibe’i.

Lexsouli muusika on ikka kandnud mitmeid kihistusi, olgu selleks siis sõnamängud, viited popkultuurile või erinevad muusikastiilid. Siinsele EPle olete kogunud oma mõjutusi yacht rock’ist, AORist, Jaapani popist ja „Miami Vice’ist”. Millega keegi bändiliikmetest selles osas omalt poolt panustas ja mida uut te viimasel ajal üles olete kaevanud?

Kui meie bändi algusaegadel kirjutas peamiselt lugusid ainult Martin Laksberg, siis nüüdseks on asi muutunud lahtisemaks. Seekord jäid sõelale Jürgen Kütneri „Pigeon Pit”, Robert Linna „Sweet Life” ning Martin Laksbergi „Lazy Breeze” ja „Relax Your Mind”. Eks lugude salvestamisel panustab igaüks oma ideedega. See on alati olnud tiimitöö. Muidugi tuleb mainida ka seda, et Robert on kirjutanud kõik sõnad. Selle albumi puhul tuli suure üllatusmunana välja see, et Martin Laksberg kirjutas „Lazy Breeze’i” juba 2013. aasta jaanuaris. Eks see näitab, et igal lool on oma aeg ja koht.

„Miami Viceist” rääkides. Kuhu te end ise seda plaati kuulates ette kujutate?  

On kesksuvi. Väljas on 29,5 kraadi. Selge taevas. Kerge suvebriis paitab nahka. Lained vahutavad kaldal ning käes on jääkülm kokteil. Jahi mootor seisab ning pilk on merelt rannamelule.

Uuel EPl olete taaskord koostööd teinud Estookiniga, kes on valmistanud igale loole ka oma visuaalse kujunduse. Kuidas need sündisid?

Kui lood olid juba lõpufaasis, hakkasime mõtlema ka disainile. Kogusime kokku ideed, mis meile meeldiksid ning kõhklemata võtsime ühendust Estookiniga, kellega meil oli väga sujuv koostöö „Lexplosion II” albumi tegemisel. Estookin suudab alati üllatada oma oskustega ja tulla kaasa meie ideedega. Esimesena valmis praegune „Pigeon Piti” teos, mis kujutab palavat suvepäeva kontoris ning proovib edasi anda puhkuse igatsemise tunnet. Ülejäänud teosed valmisid selle pildi põhjal.

Lexsoulilt oodatakse uue plaadi ilmumisel alati mingit lõbusat kontseptsiooni, olgu selleks siis purgioad või kontsert sõitva bussi katusel. On teil juba uued ideed peas küpsemas?

Bändi merch’i osas on palju uut tulemas. Pusad, särgid, riidest kotid, postrid. Oleme mõelnud ka kõigile rannahuvilistele, kellel on võimalus osta eksklusiivseid „Lex On The Beach” rannarätikuid.

Lexsoul Dancemachine esitleb EPd „Lex On The Beach” 1. juulil Tallinna kruiisiterminalis