Erinevad esitajad – Eesti Dubstep 4 (Lejal Globe, 2019)

Võrreldes muu maailmaga jõudis elektrooniline tantsumuusika Eestisse veidi hiljem. Hoolimata perestroikast oli raudne eesriie 80ndate lõpus vaba teabevoolu takistamisel veel vägagi efektiivne.

★★★★☆

Lindistused piraatraadio saadetest liikusid käest kätte. Esimesed kodumaised kogumikud ilmusid 90ndate keskel ja neid kassette meenutatakse nostalgiliselt heade sõnadega. Plaadifirma Lejal Genes (Lejal Globe’i seni tegutsev eellane) on tantsumuusikakogumike avaldamise traditsiooni järjepidevalt elus hoidnud.

Eesti dubstep’i eripära on see, et sellel on olnud juba algusest peale professionaalne helipilt. Seda tõestab ka fakt, et mitmed produtsendid on suutnud murda kohalikust skeenest väljapoole. Oma olemuselt on tegemist tulevikku suunatud muusikaga, mida iseloomustab pidev muutumine. Varasemad kogumikud selles sarjas on olnud nagu ajakapslid, kirjeldades dubstep’i sound’i nende väljaandmise ajal. Põhijooned, nagu madalalt mürisev bass, hoolikalt paika sätitud trummid ja ulmelised helitekstuurid, on jäänud samaks. Siiski leidub siin ka standardsete dubstep’i-retseptide järgi tehtud lugusid, mis kõlavad tavalise täitena, umbes nagu riis lihapiruka sees (aga ikkagi maitsev!). Meeldivalt üllatab ambient’i helidega tuntuks saanud eksperimentaalne muusik Tont, kelle track’i võiks kirjeldada kui post-dubstep’i.

Dubstep’i buum võib olla möödunud, aga see annabki selle viljelejatele rohkem vabadust ilma surveta eksperimenteerida. See bassine sound on jälle põrandaalune ning on põhjust olla uhke, et meil on oma skeene, mis on jäänud stiili essentsile truuks.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Kas dubstep on Tartus välja surnud?
Bassimuusika üritus Kivibass Genialistide Klubis.
5 min

Kas dubstep on Tartus välja surnud?

Kuigi paar aastat tagasi kajas sügav dubstep’i bass läbi Tartu peokohtade seinte palju tihedamini kui praegu, leidub endiselt andunud kuulajaid, kes antud žanril ning bassimuusikakultuuril ülikoolilinnas hinge sees hoiavad.
Uus eesti biit: Grinks
Grinks.

Uus eesti biit: Grinks

Hiljuti uue albumi „Rubicon” välja andnud Grinks räägib sellest, miks ta looming pole soovitatud nõrganärvilistele ning kuidas läheb Eestis sellisel muusikastiilil nagu grime.
Erinevad esitajad – Groove of ESSR: Funk, Disco, Jazz From Soviet Estonia  (Funk Embassy, 2019)

Erinevad esitajad – Groove of ESSR: Funk, Disco, Jazz From Soviet Estonia (Funk Embassy, 2019)

Kogumikult „Groove of ESSR” leiab 11 lugu eesti parimatelt funk-, disko-, džässartistidelt aastatest 1974–1988, neist kolm on varem avaldamata.
Müürileht