Freedom Fries – „Blue Velvetist” „Woodstockini” või vastupidi

Festival Freedom Fries toob 25. veebruarist 2. märtsini pealinna filmihuvilisteni taaskord ameerika kultusfilme ja kes saaks olla kultuslikum kui David Lynch, kelle „Blue Velvetiga” (1986) festival 25. veebruaril avataksegi. Sõltuvalt sellest, kustpoolt vaadata, võib Quentin Tarantino muidugi veelgi kultuslikumaks lugeda – maitse asi, nagu öeldakse –, igal juhul on võetud põhjalikult arvesse ka Tarantino fännide igatsusi, kes 28. veebruaril suurelt ekraanilt „Reservoir Dogsi” (1992) näha, kuulda ja nuusutada saavad.


Festival Freedom Fries toob 25. veebruarist 2. märtsini pealinna filmihuvilisteni taaskord ameerika kultusfilme ja kes saaks olla kultuslikum kui David Lynch, kelle „Blue Velvetiga” (1986) festival 25. veebruaril avataksegi. Sõltuvalt sellest, kustpoolt vaadata, võib Quentin Tarantino muidugi veelgi kultuslikumaks lugeda – maitse asi, nagu öeldakse –, igal juhul on võetud põhjalikult arvesse ka Tarantino fännide igatsusi, kes 28. veebruaril suurelt ekraanilt „Reservoir Dogsi” (1992) näha, kuulda ja nuusutada saavad.

Kaader filmist „Blue Velvet”

Kaader filmist „Blue Velvet”

Tõelisi friike või lihtsalt halbade filmide austajaid rõõmustab 27. veebruaril linastuv Tommy Wiseau „The Room” (2003), mida loetakse lausa objektiivselt üheks maailma halvimaks filmiks. Kui viimati mainitu on piirdunud IMDB ja Rotten Tomatoesi kohaselt võrreldava 3,5 punkti / 35 protsendiga, siis 26. veebruaril meie filmisõpradeni jõudval draamal „Midnight Cowboy” (John Schlesinger, 1969) on märgatavalt paremini läinud.

Laupäeval, 27. veebruaril näidatakse Godfrey Reggio 1982. aasta eksperimentaaldokki „Koyaanisqatsi” (või „Koyaanisqatsi: Life Out of Balance”). Film jutustab loo looduse ja inimkonna kokkupuutest, aga teeb seda mitteverbaalselt ilma igasuguse dialoogita Philip Glassi muusika ja Ron Fricke’i operaatorisilma kaudu.

Teisipäeval, 1. märtsil tuleb esitlusele Paul Sharitsi retrospektiiv, lisaks 2015. aasta dokumentaalile „Paul Sharits” näidatakse ka filme „Color Sound Frames” 1974. aastast, „Rapture” 1987. aastast ning „Analytical Studies I: The Film Frame” aastatest 1971–1976. 2. märtsil lõpetab festivali Freedom Fries Michael Wadleigh’ 1970. aasta (parima dokumentaalfilmi Oscarigi võitnud) „Woodstock” – intiimne sissevaade selle 1969. aastal toimunud maailma suurima festivali mõjudesse publikule ja kohalikele elanikele.

Kõik filmid linastuvad kinos Sõprus. Filmi „Woodstock” seanss algab kell 19.00, teiste seansside algusajaks on 21.00. Jooksvat lisainfot saab Freedom Fries’i Facebooki lehelt.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Kino ei ole kiirtoit
Kaader filmist „Vanishing Point”
6 min

Kino ei ole kiirtoit

Tänaseks päevaks on nn Ameerika indie-kino muutunud värdversiooniks sellest, mida paljud inimesed tegelikult peavad „tõeliseks” Ameerika indie’ks. Hollywoodist sõltumatu USA kino lipulaevad, pioneerid nagu John Cassavetes ja igahaljalt tasemel Jim Jarmusch, on ümbritsetud läbiproovitud mustri alusel vändatud filmidega, mis on tihtipeale sama uuenduslikud kui iga teine…
Minu seksuaalsus on kunstiteos. Filmiõhtu post-pornost
Kaader filmist.
,
1 min

Minu seksuaalsus on kunstiteos. Filmiõhtu post-pornost

Neljapäeval, 18. veebruaril näidatakse sotsiaalkeskuses Ülase12 Lucía Egaña Rojase dokumentaalfilmi „Mi sexualidad es una creación artística” (2011) Barcelona post-porno liikumisest 1990ndatel.
„Deadpool” lubab ajud koju jätta
3 min

„Deadpool” lubab ajud koju jätta

Rasmus Rammo kirjutab, mida kujutab endast ropusuise superkangelase Deadpooli ekraniseering.
Müürileht