Freedom Fries kutsub juba neljandat korda kultusfilme kummardama

Viimaste aastatega Tallinna kinomaastikul traditsiooniliseks kevadekuulutajaks saanud ameerika kultusfilmide festival Freedom Fries alustab tänavu veebruari lõpus ning loodetavasti saabub ka kevad tänu sellele varem. 27. veebruarist kuni 5. märtsini kinos Sõprus toimuva festivali kava on eklektiline nagu sõit idarannikult läänerannikule või põhjast lõunasse vahepeatusega kosmoses.


Viimaste aastatega Tallinna kinomaastikul traditsiooniliseks kevadekuulutajaks saanud ameerika kultusfilmide festival Freedom Fries alustab tänavu veebruari lõpus ning loodetavasti saabub ka kevad tänu sellele varem. 27. veebruarist kuni 5. märtsini kinos Sõprus toimuva festivali kava on eklektiline nagu sõit idarannikult läänerannikule või põhjast lõunasse vahepeatusega kosmoses.

Komöödia „Clerks”

Komöödia „Clerks”

Festivali kõige suurejoonelisem teos on Stanley Kubricku austusavaldus inimkonna uudishimule ja maailma lõputusele ehk „2001: A Space Odyssey” (1968). Erakordne võimalus on näha Terrence Malicku esimest filmi „Badlands” (1973). See on kirjandusklassikutest inspireeritud unenäoline ning nooruslikult uljas ja kaunis film, mis toimib nagu uskumatu puhastustuli Lõuna-Dakota preerias.

Viimastel aastatel uute šedöövritega hakkama saanud Kevin Smith ja Michael Mann on esindatud neile tuntuse toonud töödega, esimene ajatapmise komöödiaga „Clerks” (1994) ja teine lihasuretamise trilleriga „Heat” (1995). Mõlema teose täht kõrgub ameerika filmimaailma kohal igavesti, nagu on alatiseks tagatud ka positsioon nende filmide nimekirjas, mida peab nägema.

Festivali kõige huvitavam osa lasub ehk vähem nähtul ja võimalusel teadmatusse hüpata. Olgu selleks siis täiesti legendaarne, ent horror-muusikalina kahetsusväärselt alahinnatud „The Rocky Horror Picture Show” (1975), mis linastub koos kostümeeritud tantsijatega, Gus Van Santi esimene film „Mala Noche” (1986) või festivali kõige põrandaalusem teos „Downtown 81” ehk „New York Beat Movie” (1981), mille peaosas on kadunud Jean-Michel Basquiat. Silma tasub peal hoida ka kunstnike Henri Hüti ja Mihkel Ilusa kureeritud seitsmel mikroüritusel, mis on loodud täpselt iga filmi juurde kirsiks, pühaks lehmaks või camp’iks.

Vaata lähemalt festivali Facebooki lehelt.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Eesti Filmi Instituut toetab kahe uue kodumaise mängufilmi valmimist
Rain Tolk ja Jan Uuspõld filmis „Luuraja ja luuletaja”
,
3 min

Eesti Filmi Instituut toetab kahe uue kodumaise mängufilmi valmimist

Eesti Filmi Instituut eraldas toetused kahele uuele kodumaisele mängufilmile. Tootmisesse lähevad Toomas Hussari „Luuraja ja luuletaja” ning Triin Ruumeti „Päevad, mis ajasid segadusse”.
Selgusid EV 100 dokfilmikonkursi esimese etapi võitjad
Kiur Aarma. Foto: Ave Maria Mõistlik
Kiur Aarma.
,
2 min

Selgusid EV 100 dokfilmikonkursi esimese etapi võitjad

Möödunud aasta novembris kuulutati välja konkurss Eesti Vabariik 100 raames loodava täispika dokumentaalfilmi idee ja režissöör-produtsent tandemi leidmiseks. Nüüdseks on selgunud konkursi esimese etapi võitjad: Joosep Matjuse ja Riho Västriku „Ballaad Eestimaa loodusest”, Jaak Kilmi ja Kiur Aarma „Enne…
Armastuse anatoomia
„Armastuse insenerid”
4 min

Armastuse anatoomia

Armastus on loov jõud, mille kirjeldamisel räägitakse liblikatest kõhus, leegitsevast südamest, tuuakse paralleele pimeduse ja lilledega. Selle tunde kirjeldamiseks on sõnu raisatud palju, aga mida armastus endast tegelikult kujutab ja kuidas see tekib? Äsjalõppenud dokumentaalfilmide festivalil DocPoint üritasid vähemalt kaks filmi sellele küsimusele eri moel vastata.
Müürileht