Jazz(ipiller)kaar Telliskivis

Kahekümne seitsmes Jazzkaar rõõmustab huvilisi 22. aprillist kuni 1. maini, vallutades seekord Vaba Lava ning Punase Maja Telliskivi Loomelinnakus. Lisaks jõuab Jazzkaar n-ö koju kätte ka viljandlaste ning tartlaste juurde, sest neiski linnades toimuvad paralleelsed minifestivalid.

Kahekümne seitsmes Jazzkaar rõõmustab huvilisi 22. aprillist kuni 1. maini, vallutades seekord Vaba Lava ning Punase Maja Telliskivi Loomelinnakus. Lisaks jõuab Jazzkaar n-ö koju kätte ka viljandlaste ning tartlaste juurde, sest neiski linnades toimuvad paralleelsed minifestivalid.

Lambert. Foto: Andreas Hornoff

Lambert. Foto: Andreas Hornoff

Festivali avapäeval võime kuulda Vabal Laval energilist džässi ja klassika piiril opereerivat UK kollektiivi Hidden Orchestra. 23. aprillil astub üles norra ühemehebänd Bernhoft, kes paistab laivides silma erilise atmosfääri loomisega, jõudes selleni muu hulgas erinevate instrumentide (klahvpillid, kitarr, pedaalid ja hääl) vaheldamise, otsesalvestamise ja luupimise kaudu.

Peaesinejate seast leiame näiteks ka salapärase Sardiinia maski taha peituva saksa pianisti Lamberti, kelle triot (lisaks talle Sebastian Borkowski klarnetil ja Jason Liebert tromboonil) 26. aprillil Vabal Laval kohata võime. Eksootilisemaid helisid pakub 29. aprillil jaapani ja uusmeremaa juurtega Mark de Clive-Lowe, kes astub üles koos Londoni neosouli laulja Tawiah’ga.

Aga mõistagi jätkub esinejaid lisaks nimetatutele veel omajagu ning uute kontserdikavade ja plaatidega on välja tulnud ka paljud eesti muusikud – Kadri Voorand Quartet, Maarja Nuut, Peedu Kass Momentum ja Trump Conception esitlevad neid just iga-aastasel džässipeol.

Jazzkaare klubiõhtud reedel ja laupäeval kutsuvad nautima mõnusat meeleolu ja nakatavaid klubirütme.

Lisainfot leiad siit.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Galerii: Portico Quartet Jazzkaarel

Galerii: Portico Quartet Jazzkaarel

Selleaastase Jazzkaare eel tegi paljudele rõõmu uudis, et ürituse raames esineb Eestis Mount Kimbie. Kui sõber, keda muusikaliselt 100% usaldan, soovitas kuulama minna ka Portico Quarteti, kogus mu ootusärevus tuure juurde, sest neliku muusikaga lähemalt tutvudes sai selgeks, et neid mehi tahan ma…
Mount Kimbie – Külmast kevadest ja veatust noorusest
Mount Kimbie Jazzkaarel.
7 min

Mount Kimbie – Külmast kevadest ja veatust noorusest

Uurisime UK duo käest: quo vadis? Intervjuu Nick Drake’i loo „Kimbie” ja The Microphones’i albumi „Mount Eerie” järgi endale nime võtnud Kai Campose ning Dominic Makeriga.
Süntesaatorid omavahel
Foto: Aleksander Kelpman

Süntesaatorid omavahel

Eile õhtul avati Rahvusraamatukogu väikeses konverentsisaalis näitus „Süntesaatorid omavahel”, mis laotab kõigi huviliste ette Heini Vaikmaa ja Tanel Rooviku rariteetsed sündikollektsioonid. Näitus jääb avatuks neljapäevani, mille raames toimub veel täna analoog- ja modulaarsüntesaatorite entusiastide kokkutulek ning ühine avalik jämm eksponeeritud pillidel.
Müürileht