kiwanoid – enter the untitled (Mille Plateaux, 2021)

Saksa glitch’i mäetipp, maailma üks olulisim eksperimentaalelektroonika leibel Mille Plateaux pakub vigade ilu ja olematuid hetki Kiwalt.

Saksa glitch’i mäetipp, maailma üks olulisim eksperimentaalelektroonika leibel Mille Plateaux pakub vigade ilu ja olematuid hetki Kiwalt.

★★★★★

Võib tunduda, et mõni pala hajub kosmosesse ära. Adjöö, musjööd, ma ei arvesta teiega, kallid inimkuulajad, siin on masinate omavaheline miskommunikatsioon. Nimilugu on üheksa minti, „autotautonaut” 11 ja pool, „pank-t6h-pil” 14.38. Aga mis on minutid või aeg või laulud! Tolm. Helid peavad liikuma, aga mitte mööda krabisevaid noodipabereid ja betooni kinni löödud heliredeleid, vaid võnkuma ümber põrguaugu, lööma tantsu tähenduste nullpunktis, ja ainult autor või autonoomsed helid ise teavad, kus see punkt asub.

Kes röövib kuulajalt salapära, see on popmuusik. Kiwa ei ole popmuusik, ta käivitab paradokse, mis näivad vastuolulised ainult meie hallis argireaalsuses täis sisuturundust ja pilootprojekte. Paradoks üks: väldime inimlikkust, inimlikkus on nii 2019, nii higine, nii eksiv. Ja siis näeme albumilt „enter the untitled”, et masinad on inimlikud, eksivad, toodavad meelega nihkeid. Paradoks kaks: tajun sel plaadil kontrollifriiklust – kõik on kontsept. Teisalt kuuleme raju punki, mis kallab kontseptsioonid masuudiga üle ja süütab kahe pirtsakalt väljasirutatud sõrme vahel tiku. Lugu „deleted scenes” ütleb, et oleme ridade vahel. Aga kohe, kui kuulaja mõtleb, et ahaa, ma pääsesin ridade vahele, lipsasin läbi imekitsa mutiaugu, ta eksib ja kaob. Kuulaja saab igal juhul petta. Kuulaja jääb väljapoole. Distants säilib. See ongi punk 3031 – distants, kättesaamatus, nihe. Paradokse pole olemas, need esinevad ainult maailmas, mis on must/valge, vasak/parem, politiseeritud mürk. Selle mürgi vastu ongi muusika, mis sõidab ära.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Kiirkohting: „Kummiliimiallikate” autor Kiwa
Kiwa. Foto: Martin Saar
Kiwa.
5 min

Kiirkohting: „Kummiliimiallikate” autor Kiwa

23. oktoobril ehk juba homme kell 20 esitletakse Sveta baaris suurejoonelise peoga Kiwa värsket raamatut „Kummiliimiallikad”. Sel puhul vestlesime autoriga natuke nõukogude ajast, pungist ja teadvuse muutunud seisundist.
Voolamise ja segunemise seisund. Intervjuu Kiwaga
Kiwa. Foto: Aleksander Kelpman
Kiwa. Fotod: Aleksander Kelpman
18 min

Voolamise ja segunemise seisund. Intervjuu Kiwaga

Kuidas rääkida ajast ja ruumist inimesega, kes eitab aega ja (osaliselt ka) ruumi? 90ndatel Tartus punkar, 00ndatel Tallinnas poster boy, 10ndatel ruumiülene nostalgiavõõras sisepagulane.
Modulshtein – Timetrix (2021)

Modulshtein – Timetrix (2021)

Tallinnast pärit trio Modulshtein pakub oma kolmandal täispikal digiretroga maitsestatud muusikalist kompotti.
Müürileht