Lexsoul Dancemachine – Deus Lex Machina (2015)

Lexsoul Dancemachine on nüüdisaja Eesti musaskeenes parajalt kuninglikus seisundis – praegusel ajal ei paku siinmail žanrilises plaanis neile konkurentsi väga keegi (analoogset joont ajab ehk ainult Estrada Orchestra) ning meie valdavalt põhjamaiselt kalkide toonide taustal tõuseb bänd esile tõelise eksootikana.

Lexsoul Dancemachine on nüüdisaja Eesti musaskeenes parajalt kuninglikus seisundis – praegusel ajal ei paku siinmail žanrilises plaanis neile konkurentsi väga keegi (analoogset joont ajab ehk ainult Estrada Orchestra) ning meie valdavalt põhjamaiselt kalkide toonide taustal tõuseb bänd esile tõelise eksootikana.

Selliselt purki panduna on nende täispotentsiaalil muidugi üksjagu keeruline avalduda, kuivõrd rohkem kui mõne teise ansambli puhul on Lexsouli jaoks määrava tähtsusega just lavaline väljund. Siinkohal mõtlen Robert Linnale, kes kogu albumi mängimise vältel mu kõlarikastides tiigri kombel kraabib ja välja tahab saada. Muidugi, Linna karismaatilisus vajab mainimist – vaevalt ma väga liialdan, kui ütlen, et naised esireas on live’i lõpuks märjad muustki kui tantsimisest. Samal ajal kui gruuv ja asjakohane hoiak on paigas, tekib pikapeale lugudega teatav šablooniefekt ja Lexsoul omandab õpikunäite ilme. Üldpilt on pigem üksluine, kuigi seda leevendavaks asjaoluks on valdav laid back ja muretu meeleolu, mis annab mõista, et jalgratast mehed funk’i vallas praegu leiutada ei tahagi, mis ei välista sugugi seda, et seksteti saundi tulevikus originaalsemat vurtsu ei võiks tekkida.

Sellest olenemata on „Deus Lex Machina” ühele eesti melanhoolsele hingele, kelle D-vitamiini normi Eesti suved juba mõnda aega ei täida, tõenäoliselt päris tervistav kuulamine.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Uus Eesti Biit: Martin Laksberg
Martin Laksberg. Photo: personal archive

Uus Eesti Biit: Martin Laksberg

Räägi lühidalt, kes on Martin Laksberg?
Mu juured on Lõuna-Ameerikas ja Eestis – isapoolse vanaema vanaema oli indiaanlane. Muusikaga paralleelselt on mind alati köitnud astronoomia ja fotograafia, aga ka jaapani keel.
Lexsoul Dancemachine jagab tantsumuusika retsepti
Lexsoul Dancemachine.
12 min

Lexsoul Dancemachine jagab tantsumuusika retsepti

Kuidas on Tallinna 21. Kool, šamaan, üks USA koolibänd, Charles Bradley, Apelsin ja idablokk mänginud rolli musta muusika geeni kirjutamisel eesti esimese ehtsa funk-bändi DNAsse.
Plaadiarvustus: Elephants From Neptune – Pressure & Pleasure (Birdeye Entertainment, 2014)

Plaadiarvustus: Elephants From Neptune – Pressure & Pleasure (Birdeye Entertainment, 2014)

Vaadates tõtt Elephants From Neptune’i teise kauamängivaga, kõnetab see mind eelkõige kui maitsekuse kehastus. Musta ja valge aegumatust kombinatsioonist kantud elegantne minimalism on päris erinev elevantide debüüdi kirevat laadi kaanekujundusest. Muutus…
Müürileht