Marmormaze – From the Mouth of Madness (Drip Armada, 2022)

Marmormaze ei püüa oma teisel albumil kedagi jäljendada ega sabas sörkida, vaid mängib häbitult oma reeglite järgi.

Marmormaze ei püüa oma teisel albumil kedagi jäljendada ega sabas sörkida, vaid mängib häbitult oma reeglite järgi.

★★★★☆

Mõneti jookseb juhe Marmormaze’i teist albumit kuulates kokku: miks keegi sellest plaadist ei räägi? See on 2022. aasta vaimus popmuusika, moodne ja hulljulge, piiriülene ja isegi küllalt rahvusvaheline. Kui sooloalbum „All Plugs Go To Heaven” oli võimas energiapomm, kuid selgelt magamistoaproduktsioon, siis „From the Mouth of Madness” kõlab lausa ootamatult lihvitult. Ei-ei, Marmormaze pole mingi steriilselt pakendatud popprodukt, vaid punkiv, räuskav, mässav tüüp, kes teab seejuures väga täpselt, mida ta teha tahab. 

Muusikaliselt oskab ta samas jätta väga hästi mulje, et tema looming on taltsutamatu fluidum. Emoräpp muundub ootamatult deep house’iks, siis välgatab kuskilt õrn diskopäike, aga mattub hetk hiljem jõmikate bassilaviinide alla. Kas me võime öelda, et Marmormaze on räppar? Vägisi tahaks, kuid see tundub lihtsustus ja liigne defineerimine. Tema essents on kusagil mujal, pigem hoopis hüperpopi suunal, kuid selleks on tema looming samuti liiga puhas ja sirgjooneline. Hüperit temas samas on – ühes loos võivad saada kokku 90ndad, 00ndad ja tulevikupopp, see pole mingi probleem.

Kõige enam meenutab „From the Mouth of Madness” üllataval kombel nüüdseks laiali läinud boyband’i Brockhampton – see on loll nimi, tegelikult olid nad ikkagi sõge räpibande –, kes ei kartnud samuti läbi žanrite ja ajastute tuhiseda, olla ühel hetkel kriipivalt pateetiline, aga lüüa siis järsku tantsurusikas läbi seina. Sama mulje jääb Marmormaze’i kuulates: kõik on võimalik ja iga järgmine lugu on üllatus, kõigeks peab valmis olema.

 

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Marmormaze – All Plugs Go To Heaven (Trash Can Dance, 2021)

Marmormaze – All Plugs Go To Heaven (Trash Can Dance, 2021)

Marmormaze’i on raske (kui mitte võimatu) suruda ühe kindla nimesildiga žanrikuuti. Mis on ju ainult hea.
San Hani – Memo (2022)

San Hani – Memo (2022)

PC Musicust oled kuulnud? Ehk tead, millisena presenteerivad end selle leibeli artistid, kuidas kõlab nende muusika, mis on nende eetos? Kas sulle ütlevad midagi hüperpopp, veeb 2.0 esteetika ja pilveräpp? Kas Sophie „Ponyboy” on rets bänger?
Uus eesti biit: Siemens Nokia
Foto: Marii Kiisk

Uus eesti biit: Siemens Nokia

Värske underground-supergrupp Siemens Nokia sai kokku ja salvestas albumi „Jippii!”, mis peaks tegema südame soojaks neil, kel on eriline side 2000ndate algusaja mälestuste, popkultuuri ja esteetikaga.
Müürileht