Näitus „Eesti saladused” Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis

5. detsembril Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi galeriis avataval näitusel „Eesti saladused” esitlevad kaks disainiettevõtte COMPANY kaudu tuntud Soome disainerit, Aamu Song ja Johan Olin, spetsiaalselt selleks näituseks valminud tooteid, mille disain on inspireeritud Eestist ja mis on toodetud siinsetes väikeettevõtetes.


5. detsembril Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi galeriis avataval näitusel „Eesti saladused” esitlevad kaks disainiettevõtte COMPANY kaudu tuntud Soome disainerit, Aamu Song ja Johan Olin, spetsiaalselt selleks näituseks valminud tooteid, mille disain on inspireeritud Eestist ja mis on toodetud siinsetes väikeettevõtetes.

Muhus materjali otsimas. Foto: Johan Olin

Muhus materjali otsimas. Foto: Johan Olin

2013. aasta suvel tegid Aamu Song ja Johan Olin ringreisi mööda Eestit, avastamaks selle saladusi. Reis viis nad Tallinnast Rakverre, Narvast Avinurme, edasi Järvamaale, Moostesse, Räpinasse, Võrru, Muhu saarele ja mujale. Nad kohtusid põllumeeste, puutöömeistrite, villaketrajate, mänguasjavalmistajate, keraamikute ja paljude teiste väiketootjatega. Toimunud kohtumistest ning kohaliku tootmisprotsessi saladustega tutvumisest inspireerituna sündis uus traditsiooniliste toodete kollektsioon „Eesti saladused”, mis on valminud Eesti ettevõtetes just siinset eripära ja tavasid arvestades.

Näitus „Eesti saladused” on jätkuks Aamu Songi ja Johan Olini projektile „Soome saladused”, mida nad alustasid koos Helsingi nüüdiskunstimuuseumi Kiasmaga aastal 2007. Sarnaseid projekte on nad varem korraldanud ka Lõuna-Koreas, Belgias ja viimasena Venemaal. Disainereid võluvad erinevate riikide traditsiooniline tootmisprotsess, materjalid ning käsitöö. Tuntud meistreid kõrvalt jälgides ja nendelt õppides on nad omalt poolt lisanud uuenduslikku perspektiivi traditsioonilistele toodetele ja materjalikasutusele. Projektide tulemusena on sündinud terve hulk tooteid, mis on müügil nende kaupluses Helsingis ja mida saab osta ka valitud edasimüüjatelt Euroopas.

„Eesti saladused” on osa samanimelisest kultuuriekspordiprojektist, mille eesmärgiks on suurendada sellel alal tegutsevate eestlaste ja soomlaste omavahelist suhtlemist ja kontakte ning tõsta teadlikkust kultuuripärandist ja traditsioonidest.

Näitus jääb avatuks 23. veebruarini 2014.

Projekti koordineerib Soome Instituut ning seda on toetanud Soome Haridus- ja Kultuuriministeerium.

Tutvu COMPANY varasemate projektidega nende kodulehel.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Galerii: Värske Eesti moelooming Tallinn Fashion Weekil

Galerii: Värske Eesti moelooming Tallinn Fashion Weekil

Laupäeva õhtul Tallinn Fashion Weeki raames aset leidnud kollektsiooniesitlustelt Salme kultuurikeskuses toob Müürilehe fotograaf Patrik Tamm läbi kaamerasilma Müürilehe lugejani Kristel Kuslapuu, Beatrice’i, Kätlin Kaljuvee ja Stuudio Nahk viimase aja loomingu.
David LaChapelle’i fotoseeria sokkidest Arhitektuuri- ja Disainigaleriis
Happy Socks.
2 min

David LaChapelle’i fotoseeria sokkidest Arhitektuuri- ja Disainigaleriis

1–16. novembril toimub Arhitektuuri- ja Disainigaleriis rootsi sokibrändi Happy Socksi ja ameerika fotograafi David LaChapelle’i näitus ja pop-up-pood.
Müürileht