5.–12. septembril toimuval Pariisi disaininädalal avab uksed ka pop-up-showroom, kus on esindatud 19 Eesti disaineri looming. Lisaks saab Pariisis sel ajal maitsta Eesti toite.

Bold Tuesday ja Warm North

Septembri alguses toimuval Pariisi ühel tähtsamal disainiüritusel on Eesti tänavu esmakordselt esindatud NID-nimelise (Nordic Innovative Design) kontseptsiooniga, mis lähtub eelkõige kahest märksõnast: põhjamaine kvaliteetne disain ning nutikad lahendused. NIDi pop-up-showroom seab end sisse AntiCafé kohvikus.

Koostöös maaeluministeeriumiga on kohvikus lisaks disainerite toodangule esindatud ka Eesti söögikultuur – kogu nädala vältel lisatakse kohviku menüüsse eestipäraseid suupisteid. Põhirõhk on eestimaisel mahetoodangul.

Eesti disainerid pole varasemalt Pariisis nii laiahaardeliselt üles astunud. „Tegu on n-ö teaser-tüüpi väljapanekuga, millega soovitakse külastajatele Eesti disaini tutvustada ning selle vastu huvi äratada. NIDi eesmärk on luua sümbioos disaini, lisaürituste ja kohviku enda atmosfääri vahel,” rääkis Eesti väljapaneku korraldaja Triin Loks.

NIDi programmi raames toimub ka kaks lisaüritust: 8. septembril astuvad innovaatiliste tekstiilide teemalisel presentatsioonil üles Kärt Ojavee (Eesti) ja Luce Couillet (Prantsusmaa), kes diskuteerivad kahe maa tekstiilialaste katsetuste teemal. 11. septembril toimub NIDi hüpikpoe lõpuõhtu, kus astub üles Eesti muusik Viktor’s Joy.

Eestist on moenädalal esindatud järgmised disainerid: #jonurm, Bold Tuesday, Click&Grow, COW, Dotti textiles, dève, Jaanus Orgusaar, Kärt Ojavee, k00d.ee, Lentsius Design, Liisa Soolepp, Monika Järg, Raili Keiv, Reet Aus, Rüü, StenCilit, Studio Tartuensis, Teenu ja Warm North.

Pariisi disaininädal toimub kord aastas. Sel aastal on rahvusvahelisel üritusel esindatud üle 300 erineva disainiprojekti.