Plaadiarvustus: Black Lizard – Black Lizard (Soliti Records, 2013)

Enne veel, kui olin teada saanud, et selle albumi kaasprodutsendiks on The Brian Jonestown Massacre’i ninamees Anton Newcombe, ja avastanud veel suurema üllatusena, et tegemist on soome bändiga, võlusid need kutid mind oma natuke kohmakalt välja kukkunud ülesastumisega Tartu muusikanädalal.

Enne veel, kui olin teada saanud, et selle albumi kaasprodutsendiks on The Brian Jonestown Massacre’i ninamees Anton Newcombe, ja avastanud veel suurema üllatusena, et tegemist on soome bändiga, võlusid need kutid mind oma natuke kohmakalt välja kukkunud ülesastumisega Tartu muusikanädalal.

Miks ma ütlen, et kohmakalt välja kukkunud? Sest selline bänd eeldaks saalitäie moshiva publiku ees rokkimist suitsuses rokiklubis või porisel staadionil, mitte tuleproovi maitsetult kitši salongikujundusega Vilde restoranisaali puiselt paigalseisva publikuga, kuigi nende muusikalegi omase, kergelt uimase pohhuismiga suutsid bändimehed ka sellises keskkonnas siiski cool’iks jääda. Otseselt postpungist ja psühhedeelsest rokkmuusikast mõjutusi saanud Black Lizard on võib-olla natuke liiga sarnane mõnele eelkäijale, aga teisalt on ka juba legendaarseks saanud bändi kõla saavutamine teatav oskus omaette. Kui erinevates meediakanalites ja blogides on võrreldud Black Lizardit eelkõige bändidega The Jesus and Mary Chain ja The Brian Jonestown Massacre, siis mulle tekkisid Tartu muusikanädalal esimestena pähe paralleelid Joy Divisioni ja New Orderiga, kuigi tõsi, seda võib-olla ka seetõttu, et mu teadmised ikka esialgu sinna elektroonilisema ja tantsulisema muusika poole kõvasti kreenis on. Aga mis mind Black Lizardi juures köidab, on pinge, mida nende muusika endas kannab. Näiteks albumi üks meeldejäävaim lugu „Love Is a Lie” on hea näide oskusest pinget tekitada ja seda kogu loo vältel hoida, millele bändi karismaatiline vokalist Paltsa-Kai Salama ka laivis korralikult juurde annab. Well, võib-olla tuleb mul tunnistada endale oma viimase aja teatavat rokilembust, aga võib-olla on tegu lihtsalt väga hea bändiga, mis peaks minema korda igasuguse maitsega kuulajale.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Hot Coins – The Damage Is Done (Sonar Kollektiv, 2013)

Plaadiarvustus: Hot Coins – The Damage Is Done (Sonar Kollektiv, 2013)

Daniel „Danny” Berman (artistinimega Red Rack’em) on hetkel Berliinis resideeruv šoti päritolu produtsent ja DJ, kes salvestab oma väikses stuudios iganädalast peaasjalikult kaasaegsele klubi- ja tantsumuusikale pühendatud omaalgatuslikku raadiosaadet „Smugglers Inn”.
Plaadiarvustus: Uku Kuut – Estonian Funk (Big Tree Studios, 2012)

Plaadiarvustus: Uku Kuut – Estonian Funk (Big Tree Studios, 2012)

Juba möödunud aasta septembris Uku plaadifirma Big Tree Studios alt üsna ootamatult ja ilma suurema kärata ilmunud kogumik Big Tree stuudios valminud lugude remiksidega kätkeb minu jaoks seda visiooni Eestist, mida mina oma kodumaas rohkem näha tahaksin…
Plaadiarvustus: Odd Hugo – Odd Hugo (Odd Hugo Music 2013)
Odd Hugo – Odd Hugo 2013

Plaadiarvustus: Odd Hugo – Odd Hugo (Odd Hugo Music 2013)

Kõik on paigas, kui lasta neil lihtsalt olla. Suvelõunal „sangast” tiksuda, grillipeol kuumarabanduse soundtrack’i esitada. Ja eriti viimasel juhul – nagu Tartu Muusikanädala avaõhtul kogetud – on võimalik neid ka huvi ja naudinguga kuulatama jääda, sest päris võluv on…
Müürileht