Plaadiarvustus: Erinevad esitajad – Country Funk Volume II 1967–1974 (Light In The Attic, 2014)

Esimese asjana olgu öeldud, et „Country Funk Vol. II”, nagu ka 2012. aastal ilmunud sarja esimene osa, ei ole mingi ühekordseks kuulamiseks mõeldud kurioosum. Tegu on heade plaatidega, mis on kiita saanud ka Pitchforki ja Rolling Stone’i kriitikutelt.

Esimese asjana olgu öeldud, et „Country Funk Vol. II”, nagu ka 2012. aastal ilmunud sarja esimene osa, ei ole mingi ühekordseks kuulamiseks mõeldud kurioosum. Tegu on heade plaatidega, mis on kiita saanud ka Pitchforki ja Rolling Stone’i kriitikutelt.

„Country Funk Vol. II” demonstreerib taas kord, et kantri puhul ei pea paika stereotüüp konservatiivsest plõnisevate kitarridega redneck’ide muusikast. Tegelikkuses hoidsid kantrimuusikud 60ndate lõpus ja 70ndate alguses kätt pulsil paljudel populaarsetel žanritel ning eksperimenteerisid nendega. Kindlasti pole kogumikule nime andnud stiilid arengulooliselt üksteisest eriti kauged. Bluusi, gospeli ja souli mõjud mõlemale on muusikaajaloolased ja -sõbrad selgelt dokumenteerinud. Niisiis on kantri funk’ile otsekui brother from another mother. Samas ei saa LITA välja antud kahe kogumiku puhul rääkida uuest žanrist nimega country-funk, mida ka Zach Cowie, kogumike peamine kompilaator ja melomaanist plaadikoguja, nimetas enda ja paari sõbra väljamõeldiseks, vaid pigem lihtsalt funky country’st.

Sarja teise kogumiku 17-st loost vääriks tähelepanu enamik. Omavoliliselt tõstan esile mõned. Jim Fordi „Rising Sign” on ehk kõige konkreetsem kaasahaarav funk, millele lisavad mahedust kantripärane suupilli- ja keelpillipartii. Aeglaselt põlevad Doug Dillardi ja Gene Clarki biitlite kaver „Don’t Let Me Down”, Billy Swani versioon Elvise loost „Don’t Be Cruel” ning Townes Van Zandti „Hunger Child Blues” kõlavad värskelt ja tänapäevaselt. Tekivad ähmased assotsiatsioonid selliste alternatiivkantri artistidega nagu Wilco ja Cowboy Junkies. Mõned palad plaadil, näiteks kogumiku ehk tuntuimate artistide Willie Nelsoni „Shotgun Willie” ja Dolly Partoni „Getting Happy”, on lihtsalt toredad kantrilood, mis jõudsid plaadile tõenäoliselt oma rütmikate trummipartiide tõttu. Samas kõlalist üldpilti nad ei mõjuta nagu ka Bobby Darini „räpp” palas „Me and Mr. Hohner”. Peale jääb vaoshoitud hea funky kantri, mida iseloomustab mitte eriti esiletükkiv, aga nauditavalt mahe JJ Cale’i „Cajun Moon”.

Indie-hipster, vana kooli melomaan ja funky’de breikide kaevur peaksid kõik sellelt plaadilt midagi leidma. Soovitan!

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Eri esitajad – Baltic Trail Compilation

Plaadiarvustus: Eri esitajad – Baltic Trail Compilation

Erinevate artistidega kogumiku puhul tuleb vist kõigepealt selgeks saada mis-kes-kus ja miks? Lühidalt on tegemist Eesti, Läti ja Leedu noorte artistidega, kes kutsuti möödunud suvel nädalaks ühte riiki ja ruumi kokku, anti kätte vahendid ja võimalused ühise loomingu tekitamiseks…
Plaadiarvustus: Vaiko Eplik – Nelgid (Mortimer Snerd, 2014)

Plaadiarvustus: Vaiko Eplik – Nelgid (Mortimer Snerd, 2014)

Teade Vaiko Epliku järjekordse albumi ilmumisest pani mind muretsema. Ei osanud oodata, ei jõudnud puudust tunda. Kas ikka on vaja kahte kauamängivat aastas? Kuhu kadus järjekorranumber plaadi nimest ning kas kollane värv ja neiu koeraga on parim plaadikaanekujundus?…
Plaadiarvustus: Bear in Heaven – Time Is Over One Day Old (Dead Oceans, 2014)

Plaadiarvustus: Bear in Heaven – Time Is Over One Day Old (Dead Oceans, 2014)

Bear in Heavenit polnud ma varem kuulanud ning kartsin kolmveerandtundi etteaimatavalt kulgeva indie-jama seltsis. Selle asemel sain aga täitsa meeldiva sõidu, kus olid küll oma tõusud ja langused. Nagu tee peal ikka.
Müürileht