Plaadiarvustus: Garbanotas Bosistas – Above Us (2015)

Garbanotas Bosistas (tõlkes „lokkidega bassist”, leedukate jaoks ka „krutskit täis peaga”), hoiab tugevalt au sees Led Zeppelini, psühhedeelseid 60ndaid ja selle nüüdset taassünnikultuuri. Peale zepeka löövad kohe pähe mõned Tame Impala esimese albumi lood ja vokaal meenutab kohati lausa Janis Joplinit.

Garbanotas Bosistas (tõlkes „lokkidega bassist”, leedukate jaoks ka „krutskit täis peaga”), hoiab tugevalt au sees Led Zeppelini, psühhedeelseid 60ndaid ja selle nüüdset taassünnikultuuri. Peale zepeka löövad kohe pähe mõned Tame Impala esimese albumi lood ja vokaal meenutab kohati lausa Janis Joplinit.

Sõites Tallinnast Emajõe Ateenasse, lasin albumil terve tee kedrata ja kogemus oli ehmatavalt hea. Ehmatav seetõttu, et psühhedeelne muusika pole mind kunagi hästi vastu võtnud – ja vastupidi. Kena kuulata küll, aga pole sest päriselt paelutud olnud. Seega oli tegemist siiralt toreda üllatusega ning lood kummitavad nüüd üliväga.

Laulja kõrgemapoolse tämbri ja julge väljenduslaadi ümber luuakse kaasakiskuv ja püsiv toon – kindlapealeminev, usaldusttekitav, sõbraliku kõla ja leebe olemisega. Toon, mis ei tüüta ja lubab sul selle saatel nii kulgeda kui seda üksikasjaliselt süvenedes uurida. Alates väga tugevast avaloost „Trippy Love” kuni lõpu algust markeeriva palani „Places, Planes and Trains” on plaadil priimalt tabatud lugude parim võimalik järjekord ja seega ka mõju kuulajale.

Leedu on minu jaoks muutunud kvaliteetse ja hea uue muusika sünonüümiks. Standardid, mille viimase aja Leedu artistid (Leon Somov, Without Letters, BA. jpt.) üles on kruttinud, pole Garbanotas Bosistast teps mitte kohutanud ja latt ületatakse mugavalt. Album tekitab maheda tunde, ei rusu ja on kerge kuulamine kõige paremas mõttes. Istu ja hinga sisse. Kas siis õhku või midagi värvilisemat.

Garbanotas Bosistas esitleb oma verivärsket plaati 29. mail Sinilinnus ning õhtu teises pooles astub lisaks leedukatele üles Frankie Animal, kellel on samuti põhjust tähistamiseks – täitunud on bändi kolmas sünnipäev.

Plaadiesitluskontserdi lehele Facebookis.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Marching Church – This World Is Not Enough (Sacred Bones, 2015)

Plaadiarvustus: Marching Church – This World Is Not Enough (Sacred Bones, 2015)

Taani post-pungi bändist Iceage tuntud Elias Bender Rønnenfelti sooloprojekt Marching Church on jõudnud viie tegutsemisaasta jooksul kulmineeruda pöörasest noise rock’ist The Birthday Party aegse Nick Cave’i tumedat karva romantismini, mis ilmutas end juba Iceage’i…
Plaadiarvustus: Olga Bell – Край (New Amsterdam, 2014)

Plaadiarvustus: Olga Bell – Край (New Amsterdam, 2014)

Venemaal sündinud ja seitsmenda eluaastani elanud, Alaskal kasvanud ning New Yorgis tegutsev Olga Bell on oma teise LP teemaks võtnud meie naaberriigi tohutu perifeeria: iga albumi pala on nimetatud ühe Venemaa krai järgi.
Plaadiarvustus: Tallinn Daggers – Suburban Decay (Love Forever, 2015)

Plaadiarvustus: Tallinn Daggers – Suburban Decay (Love Forever, 2015)

Poprokigrupeering Tallinn Daggers püüab kõlada oma teisel albumil kaootiliselt ja karmimalt kui varem. Sellisena, millised nad oma parimas kuues ei ole. Nende suurim jõud tundub olevat Röövel Ööbiku viimase plaadi elektroonikalembuse ühendamine üle lahe asuva poromaa…
Müürileht