Plaadiarvustus: Oliver Grimball – Anodyne Holiday (Flying Unicycle Records, 2012)

Oliver Grimballi rikkus peitub sujuvas, siduvas ja kõiketeadvas sõnavoos, mis võib põhimõtteliselt musta mehe kohalikus paranoiaühiskonnaski valgeks rääkida, kuid sealjuures ei muutu poeet ja sõnamängija jutlustajaks, vaid säilitab neutraliteedi, kõlades kajana tundras – otsusta ise, kas need on sellel üksikul rännakul eksitavad hääled su peas või kõnetab sind sellisel kujul su enda südamehääl.

See oli üks sügisõhtu, kui ma kohtusin esimest korda Oliver Grimballiga – mul oli tunne, et ma olen leidnud midagi nii hinnalist, et ma ei osanud selle tundega esiti midagi peale hakata.

Kujutan ette, et seda võiks võrrelda olukorraga, kui sa oled just leidnud naftasoone, ainult et sul ei ole puurkaevu ja sa ei tea, kuidas see kõik rahaks teha, aga sa oled täiesti kindel, et sa oled pururikas ja ei pea elu lõpuni enam millegi pärast muret tundma.

Oliver Grimballi rikkus peitub sujuvas, siduvas ja kõiketeadvas sõnavoos, mis võib põhimõtteliselt musta mehe kohalikus paranoiaühiskonnaski valgeks rääkida, kuid sealjuures ei muutu poeet ja sõnamängija jutlustajaks, vaid säilitab neutraliteedi, kõlades kajana tundras – otsusta ise, kas need on sellel üksikul rännakul eksitavad hääled su peas või kõnetab sind sellisel kujul su enda südamehääl. Vanakooli hiphopi-biitidele ladusalt laotet spoken word teeb kuulamise kergeks, lihtne tempo aitab süveneda poeesiasse, mida toetavad kõlataustana ka tuttavlikud sämplid. Ma ei saa jätta tõmbamata paralleeli Digable Planetsi või A Tribe Called Questiga, ajaga, mil hiphop oli sotsiaalset mõõdet omav liikumine – filosoofia, mitte pelgalt toonivarjund ühetaolise muusikatööstuse paletil. Mulle meeldib, kui sõnade taga on ideed, mõtted, tähelepanekud – inimene oma kogemuste ja avara maailmatunnetusega. Ja ega sellist plaati ei vorbigi tööstuse tempos valmis. Oliver Grimballi albumi „Anodyne Holiday” väljaandmiseks kulus seitse aastat ning seda põhjalikkust, läbielatust ja aegumatust on käesoleva kauamängiva puhul ka tunda.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Karlova Raadio 47. saade
1 min

Karlova Raadio 47. saade

Karlova Raadio vedaja Robert Laursoo tutvus oktoobris Sofar Sounds’i kontserdil oma elutoas poeedi ja artisti Oliver Grimballiga. Härra Grimball on pärit Charlestonist, Lõuna-Carolinast ja elab praegu Tallinnas. Laursoo avab saate tagamaid: „Jäime pärast proovi juttu rääkima ja jõudsime sinnani, et kunagi võiks ta ka Karlova Raadiosse…
Plaadiarvustus: Kali Briis – Say Whaat? (Eesti Pops, 2013)

Plaadiarvustus: Kali Briis – Say Whaat? (Eesti Pops, 2013)

Minu jaoks on „Say Whaat?” postapokalüptilise maailma toode. Nagu ajalooentusiastid üritaksid taastada vanade salvestiste põhjal 20. sajandi popmuusikat. Mingid killud on koos, aga mõned on puudu. Valged alad täidetakse oletustega.
Plaadiarvustus: CASisDEAD – The Number 23 (imreallydead, 2013)

Plaadiarvustus: CASisDEAD – The Number 23 (imreallydead, 2013)

Ta kannab maski ning räpib narkootikumidest, relvadest ja nekrofiiliast (tehes seda ühtmoodi hästi nii sündist tihke 140 BPMi kui tolmuse hiphopi-loopi peale).
Müürileht