Plaadiarvustus: Progress – Pillipuhujad (Progress, 2014)

Ansambli Progress proge pole aga kindlasti progressiivne tänapäevases mõttes ega küüni ka ammuste selle stiili viljelejate kõlaliste eksperimentideni.

Mil määral on progerokk täna veel progressiivne? Või milline progerokk võiks täna olla progressiivne ehk edasipüüdlik ja edasiviiv?

Ehk selline, mis ei hooli stiilipiiridest ega kultuurilistest kaanonitest, rokistampidest ega surmtõsisest „kunstipärasusestki”. Kõike seda polegi ümberringi nii vähe, ka Eestis mitte (Wrupk Urei või Phlox näiteks). Aga lisaks peaks tänane proge püüdlema siiski 21. sajandi muusikana kõlamise poole – mis sest, et algselt oli see enamjaolt pigem fantasy-muinasaja heliriba. Omas ajas võis toogi radikaalne olla.

Ansambli Progress proge pole aga kindlasti progressiivne tänapäevases mõttes ega küüni ka ammuste selle stiili viljelejate kõlaliste eksperimentideni. „Pillipuhujad” on profilt mängitud ja salvestatud, aga paraku üsna üheülbaline plaat, mis meenutab peamiselt 80ndate lõpu hevi-Grapsi ja hetketi (tänu saksofonile ja keerukaile taktimõõtudele) siiski ka varasemat afro-funk’i-Grapsi.

Kõige sümpaatsemalt mõjub „Pillipuhujate” keskpaigas olev „Keskmaa”, mis on küllalt lühike ja kompaktne. Ennekõike kõlab album siiski üheainsa (liiga) pika lauluna, milles heidikute ja kaotajate traagika ning lootusrikkam kaugustesse kappamine on üsna sarnase õõnsavõitu paatosega esitatud. Etlemine, mitte elukogemus. Kapakegi kaugustesse, noored mehed – ületage piire, kaotage lahinguid, leidke muusika, mis on ainulaadne, mitte pelgalt hoolikas koolitöö žanritundmises.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Wrupk Urei – Teahupoo (Wrupk Urei, 2013)

Plaadiarvustus: Wrupk Urei – Teahupoo (Wrupk Urei, 2013)

Wrupk Urei debüüt, kaua kaunikene „Kõik saab korda”, oli juba isegi vahva eklektiline tükk, aga Tartu instrumentalistide uus album on veel põnevam.
Tahiti surfikülalt nime saanud ketas põrkab helilaineile kui lõputu hooga lutsukivi: futuristlike avataktide järel sööstab „Kohtumine G-ga” seilama…
Plaadiarvustus: Eri esitajad – Baltic Trail Compilation

Plaadiarvustus: Eri esitajad – Baltic Trail Compilation

Erinevate artistidega kogumiku puhul tuleb vist kõigepealt selgeks saada mis-kes-kus ja miks? Lühidalt on tegemist Eesti, Läti ja Leedu noorte artistidega, kes kutsuti möödunud suvel nädalaks ühte riiki ja ruumi kokku, anti kätte vahendid ja võimalused ühise loomingu tekitamiseks…
Plaadiarvustus: Galvanic Elephants – Mosaic (2014)

Plaadiarvustus: Galvanic Elephants – Mosaic (2014)

Roki kõrvale on krabatud fragmente näiteks trip hop’ist, mille suitsuses ja laisas meeleolus on pandud voolama „Pawns in a Line”. „Napoleon” tiksub pisut isegi trummi ja bassi taktis ning „Fluorescent Lights” sulistab kuskil chillwave’i sillerdavates vetes. Mitmekülgsust ja avastamist on…
Müürileht