Plaadiarvustus: rin la – bliss (Trash Can Dance, 2014)

rin la on järjekordne paljutähendav, kuid samas mittemidagiütlev nimi eesti muusikatiigis. Ent taotlusliku selgusetuse tagant leiab hõljumas vaba mehe Artjom Astrovi, kes on sündinud kaugel idas asuvas Samara linnas ning kelle sõsar on Aliina, tuntud ka kui copeland.

rin la on järjekordne paljutähendav, kuid samas mittemidagiütlev nimi eesti muusikatiigis. Ent taotlusliku selgusetuse tagant leiab hõljumas vaba mehe Artjom Astrovi, kes on sündinud kaugel idas asuvas Samara linnas ning kelle sõsar on Aliina, tuntud ka kui copeland.

rin lahustab oma muusikas esoteerilisi mõttereise, harutab justkui lahti hiphopisõlme ning juurdleb samal ajal oma sisekeerdkäikude üle. Eskapistlikuna kõlab rin la. Nagu kergelt pahane väike deemon surnud maailmas olukorra lootusetust konstateerimas või kehaväline kogemus, milles erinevad vaimud Dickensi kuulsa jõululoo tegelase Ebenezer Scrooge’i üle kohut peavad. Mängisin veel muide toda paljukiidetud zombi-seebiooperiga „The Walking Dead” sarnanevat arvutimängu „The Last of Us”, rin taustaks kõlamas, ja see kombinatsioon oli küll täielik bliss.

Antud EPd võib tõesti nimetada mitte-muusikaks – puudub puutepunkt, kus lõppeks hiphop ja algaks drone. Ilmselgelt ajas selline erutav teadmatus kihelema Trashi, kes omab juhuslikult üht eesti produktiivseimat ühe-mehe-plaadifirmat. Artjom on öelnud, et ei pea ennast lõpuni muusikuks. Seda on tunda nii selles, kui toorelt kõlavad taustad, kui ka tema lüürikas. Pigem Jack Kerouac kui MF Doom. rin la lausub, mitte ei räpi. Kui Sven Grünberg teeks hiphoppi, siis oleks see midagi sellist, samas üldse mitte nagu „bliss”. rin la on jube vahepealne.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Uus ja tume eesti asi: rin la – „no separation (#kurtág)”
1 min

Uus ja tume eesti asi: rin la – „no separation (#kurtág)”

Rin la on artist, kes eelistab enesepromo rajalt kõrvale hoida ning laseb selle asemel muusikal enda eest rääkida. Paar päeva tagasi andis ta välja oma esimese muusikavideo loole „no separation (#kurtág)”, kus kohtuvad klaustrofoobilised ja kurjakuulutavad helid ning…
Plaadiarvustus: W.T.Drones – W.T.Drones (Onesense Music, 2014)

Plaadiarvustus: W.T.Drones – W.T.Drones (Onesense Music, 2014)

W.T.Drones on elektroonikaprojekt, kus eesti produtsendi Ki En Ra nihkes universumi giidiks on ameeriklasest vokalist Anthony Mills. Antud juhul ei tee giid seda unenäolist maailma meile arusaadavamaks, vaid lisab omalt poolt pööritust veelgi juurde. Ja seda kõige paremas…
rin la esitleb debüüt-EP-d „bliss”
,
1 min

rin la esitleb debüüt-EP-d „bliss”

Mõned kuud tagasi tumeda ja müstilise trip-hop’i looga „no separation (#kurtág)” edukalt eesti muusikaskeene ukse lahti löönud rin la on jõudnud nii kaugele, et sel reedel, 9. mail tutvustab ta Kanuti Gildi SAALis oma Trash Can Dance leibeli alt ilmuvat debüüt-EP-d „bliss”.
Müürileht