Plaadiarvustus: Tõnu Naissoo Trio (Jazzaggression Records, 2014)

Ikka on tänuväärne pöörduda tagasi olnud kaunite aegade ja nendega seonduva juurde. Kõnealune Tõnu Naissoo Trio džässalbum, mille andis uuesti välja plaadifirma Jazzaggression, on üks sellistest puhkudest.

Ikka on tänuväärne pöörduda tagasi olnud kaunite aegade ja nendega seonduva juurde. Kõnealune Tõnu Naissoo Trio džässalbum, mille andis uuesti välja plaadifirma Jazzaggression, on üks sellistest puhkudest.

Kui muusikaajaloost lähtuvalt oleksin eelistanud noor olla 1990ndate alguses, no nii kaasaräppimise ja elektroonilise muusika mastaapsete arengusuundade pärast, siis Tõnu Naissoo Trio plaati nii kodus kui live’is kuulates kappas fantaasia-pegasus 1960ndate lõppu.

Esiteks on kogu terviku juures võimatult ilus instrumente kuulata ja end neist nii kaasahaaratuna tunda. See, kuidas autor on andnud ruumi ja aega kõikidel instrumentidel ja interpreetidel särada ning ühtlasi koos toimida, kõneleb helilooja siirast isetusest.

Ja muidugi paelub mind lugude kelmikus ja teatav salapära („Reis tundmatusse”). Kuigi mul puudub põhjalik džässikuulaja taust, julgen eeldada, et plaadil kõlavad lood võisid omal ajal tollases kontekstis eriti vinged olla. Hästi läks mulle hinge „Tule ikkaˮ, mida esitas Els Himma. Klaveri kõrged noodid ja Himma mahe tämber täiendavad teineteist, taustal kõlavad tagasihoidlikud trummid ja bass ning tulemuseks on lihtne ja aus lugu unistusest armastuse järele. Ühtlasi tooksin välja veel lood „Poiss ja tüdruk” ning „Näen ma teid veel?”.

Tõnu Naissoo Trio plaadi esitluskontserdil valdasid mind veel suuremad emotsioonid. Elus muusika oli ilmatuma võimas ja kaasahaarav ning aitas paljus selguseni jõuda. Aeg justkui seisis ja lasi ilusatel viisidel võidutseda.

Isegi kui tähelepanu plaati kuulates vahepeal hajuma kippus, tõmbas üks või teine meloodiafookus selle jälle paika tagasi ja sõit võis jätkuda. Ilus ja kaasahaarav kuulamine muusikalistest eelistustest olenemata.

https://soundcloud.com/jazzaggression/sets/naissoo-trio

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Uku Kuut – Grand Hotel (Peoples Potential Unlimited, 2013)

Plaadiarvustus: Uku Kuut – Grand Hotel (Peoples Potential Unlimited, 2013)

Plaadil „Grand Hotel” on enamiku lugude taga aastaarv 1995. See aitab kogumikku paremini kogeda. Uku oli siis juba Tallinnas, ta oli saanud harjutada ja mängida Rootsis ning Herbie Hancocki garaažis.
Plaadiarvustus: Have a Nice Life – The Unnatural World (Enemies List Home Recordings / Flenser Records, 2014)

Plaadiarvustus: Have a Nice Life – The Unnatural World (Enemies List Home Recordings / Flenser Records, 2014)

Hea uudis kõigile, kellele meeldib püherdada nooruse depressioonis: HANL on tagasi ja nende hingepurustav muusika on endiselt võrratu.
Plaadiarvustus: Oliver Grimball – Anodyne Holiday (Flying Unicycle Records, 2012)

Plaadiarvustus: Oliver Grimball – Anodyne Holiday (Flying Unicycle Records, 2012)

Oliver Grimballi rikkus peitub sujuvas, siduvas ja kõiketeadvas sõnavoos, mis võib põhimõtteliselt musta mehe kohalikus paranoiaühiskonnaski valgeks rääkida, kuid sealjuures ei muutu poeet ja sõnamängija jutlustajaks, vaid säilitab neutraliteedi, kõlades kajana tundras – otsusta…
Müürileht