Plaadiarvustus: Vaiko Eplik – Nõgesed (Mortimer Snerd, 2014)

Kaks aastat pärast „Varielu” on varjulisusele lisandunud valu dimensioon. „Nõgesed” on sissevaatlikum ja ilmselgelt biograafilisem ‒ Epliku kõige kurvem plaat.

Kaks aastat pärast „Varielu” on varjulisusele lisandunud valu dimensioon. „Nõgesed” on sissevaatlikum ja ilmselgelt biograafilisem ‒ Epliku kõige kurvem plaat.

Vaiko Eplik

Muidugi viib lüürika mõtted inimsuhete murekohti kompima ja paneb tagatipuks isegi muhelema, kui kaunilt ja poeetiliselt oskab Eplik kõigi hädas hingede eest kosta. „Kas pole veider sinu elu?” küsitakse „Rahu võtmetes”. „Minu oma?! On küll!” Ja laul jätkub: „Kelle käes on rahu võtmed?” Juba tundub see isegi kergelt poliitiline…

Eks „Varielu” puhul oli rohkem väljapoole suunatust, isegi Eesti Vabariigi aastapäeva pidustuste lavale jõuti. Akustilised komponeerimised ja parema salvestustehnika katsetamine. Ehini tekstid, poja joonistet papa Vaiko albumikaanel, Põhjakonn õlal. Seal pidavat ka suitsetamiskriitikat olema.

„Nõgestel” on eesti muusika suurkuju stoilise rahuga, lausa paratamatult, tema ise – seisab plaadikaanel, vikat temaatiliselt seitsmena kaelas, lai umbrohupõld ees. Ei ole sel seitsmendal albumil makromõõtu muudatusi, küll lööb aga ette momente tervest Epliku varasema loomingu kaleidoskoobist ning on ka natuke uudset kombineerimist. Isegi Claire’s Birthday kelmikust kumab õige pisut, armastusväärset rütmimasinatööd Eliidi aegadest ja mahedaid epliklikke hääleseadeid. „Lauludest ja muust…” üllatab akustilise klaveriga, mis rütmimasinaga põimub. Lisanduvad „päris” trummid ning lugu areneb nii-öelda täitsa laulupeo potentsiaaliga teoseks. Ja siis loomulikult need mõnusad kitarrisõrmitsused, mis on tuttavad „Homsest päevast” või „Sinu jäljest”…

„Nõgesed” on kuulajale üsna pretensioonitu sõber. Ja kui ka kuulaja on hea sõber, siis elab ta need valusad emotsioonid ühes „Nõgestega” läbi. Hea või mitte nii hea sõber, igal juhul võib see kauamängiv vabalt terveks päevaks plaadimängijasse keerlema jääda.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: W.T.Drones – W.T.Drones (Onesense Music, 2014)

Plaadiarvustus: W.T.Drones – W.T.Drones (Onesense Music, 2014)

W.T.Drones on elektroonikaprojekt, kus eesti produtsendi Ki En Ra nihkes universumi giidiks on ameeriklasest vokalist Anthony Mills. Antud juhul ei tee giid seda unenäolist maailma meile arusaadavamaks, vaid lisab omalt poolt pööritust veelgi juurde. Ja seda kõige paremas…
Plaadiarvustus: Estonian Folk Orchestra – Imemaa (EFO Records, 2014)

Plaadiarvustus: Estonian Folk Orchestra – Imemaa (EFO Records, 2014)

Estonian Folk Orchestra sai alguse 2011. aasta sügisel, mil idee autor pärimusmuusik Tuulikki Bartosik orkestri käima lükkas. Koostöös rootsi folk- ja džässmuusiku, pedagoogi ja helilooja Jonas Knutssoniga valiti välja repertuaar ja tehti proove, esineti siin ja…
Müürileht