SHXCXCHCXSH – SsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSs (Avian, 2016)

Rootsi eksperimentaalse techno duo SHXCXCHCXSH välistab üsna kavalalt nimepillamise. Tahaksin näha situatsiooni, kus üks indiviid teisele bändi nime ette hakkab veerima ja selle susiseva S-ide reaga lõpetab: „Sa SHXCXCHCXSH uut albumit „SsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSs” oled kuulnud?”

Rootsi eksperimentaalse techno duo SHXCXCHCXSH välistab üsna kavalalt nimepillamise. Tahaksin näha situatsiooni, kus üks indiviid teisele bändi nime ette hakkab veerima ja selle susiseva S-ide reaga lõpetab: „Sa SHXCXCHCXSH uut albumit „SsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSs” oled kuulnud?”

Sama rada käivad produtsendid ka plaadi 15 looga, mida alustab „Ss” ja lõpetab „SsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSs”. Tegemist on anonüümsuse katte alla varjuva kooslusega, ent arvestades seda häbitut, kuulajat narrivat kaashäälikukasutust või muusikat ennast, tundub mulle, et nad on liiga intelligentsed, et olla järjekordne paar selles kasvavas maski- ja linakuhjas.

Plaadi kontseptsioon ühtaegu tantsib ja roomab kõlalt kuskil bipolaarsuse eeskojas. Tumedad mitmekihilised ambient-maalid vahelduvad ilusate meloodiaplahvatustega, millel õnnestub end nagu kaheksajala kombitsatel ümber mustade pilvede mässida. Ja need kohad on SHXCXCHCXSH kõige võimsamad. Viru tänava rahvamassis üheksandat lugu „SsSsSsSsSsSsSsSsSs” kuulates tekkis küll tunne, et võiks kõik mäed vallutada. Või plaadi eepos, kuraditosina numbriga ristitud „SsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSs”, mille live-ettekandel ma juba selgelt publiku hüpnotiseeritud nägusid ette kujutan.

Kohati muutub ka SHXCXCHCXSH meloodiline müra liiga mugavaks ja tummiseks, mõned lood vuhisevad kõrvust otse igavikku, aga kõige rohkem on see just hetkede album, mil avastame end üht punkti vahtimas, tunneli lõpus valgust leidmas või neid valguskiiri jällegi musta markeriga maha tõmbamas.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Venetian Snares – Traditional Synthesizer Music (Timesig, 2016)

Venetian Snares – Traditional Synthesizer Music (Timesig, 2016)

Näpud põhjas – tunne, mida olen isegi elus kogenud. Säärane olukord tabas eelmisel aastal ka Venetian Snaresi nime all tegutsevat Aaron Funki ning selle lahendamiseks avaldas ta Bandcampi kaudu suurema osa oma kataloogist uuesti. Reaktsioon oli muljetavaldav…
KP Transmission – Temnoe Poznaetsya Chernim (Klammklang, 2016)

KP Transmission – Temnoe Poznaetsya Chernim (Klammklang, 2016)

KP Transmissioni album, ingliskeelse pealkirjaga „Dark is cognized by black”, algab nagu tasapisi tuppa imbuv ving.
Müürileht