Soft Hair – Soft Hair (Weird World, 2016)

Kui vahel on ebakindel tunne, kas juustuste leopardimustriliste truspade kandmine võiks natukenegi lahe olla, tuleks puntras olevad klapid lahti harutada ja suruda näpuga (või nupuga) Soft Hairi debüütplaat play-seisundisse, et ennast kergem veenda oleks.

Kui vahel on ebakindel tunne, kas juustuste leopardimustriliste truspade kandmine võiks natukenegi lahe olla, tuleks puntras olevad klapid lahti harutada ja suruda näpuga (või nupuga) Soft Hairi debüütplaat play-seisundisse, et ennast kergem veenda oleks.

Connan Mockasini ja LA PRIESTi duo tuli kui välk aastast 2007, andmata oma kuulajale armu ning lükates teda omanäolisse atmosfääri, mis pole küll elumuutev, aga tekitab lihtsalt sõltuvust.

Album peegeldab mõlema muusiku niigi eriliseks saanud kõlapinna parimaid külgi – LA PRIESTi „I’m not trying to be freaky for the sake of it” ja Mockasini libe ekstsentrilisus – ning surub need tugeva ja mänguliselt hüpleva struktuuriga tervikusse, milles on sama palju funk’i ja lollitamist kui üksi kaaluta olekus kosmoses viibides saabuvat kurbust.

Plaadi olemust saab käsitleda kui tänapäevast pilku, kuid samas ka kui tänuavaldust 80ndate rasvastele värvidele, paps-teeb-nalja-laadis ebamugavust tekitavatele hetkedele. See on kui helimaastikuline segu vesivoodiromantikast, Richard Gere’i ambivalentsest naeratusest ja valgete Ferraride mattrohelise värviga ülevalamisest.

Olles praeguse indie-skeene üks huvipakkuvaimaid duette, on Soft Hair ja tema debüüt muusikaline paralleel sellega, mis Vegard Vinge on teatris ja Noel Fielding televisioonis; kelle loomingu analüüsil võiks olla mingi eesmärk, kuid mille vorm nullib selle vajaduse. On vaja lihtsalt lasta kauamängivast väljanirisevatel piltidel silme ette tekkida. Ärge ainult sealsest phaser– või chorus-efektide kogusest üledoosi saage. See on kurb, kui suu vahutab.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Mac DeMarco ‒ 2 (Captured Tracks, 2012)

Plaadiarvustus: Mac DeMarco ‒ 2 (Captured Tracks, 2012)

Hommikul ärkan ja püüan kahe hoole ja armastusega valmistatud, pealtnäha tavalise võileiva söömise juures meenutada unes kuulatud viisijuppi, millel oli kamaluga hitipotentsiaali. Iga kohvisõõmuga virgun üha rohkem ja mõistan, et ma ei ole üksi. Selliseid unes lauluvorpijaid on sadu,…
Plaadiarvustus: Connan Mockasin – Caramel (Because Music / Phantasy Sound / Mexican Summer, 2013)

Plaadiarvustus: Connan Mockasin – Caramel (Because Music / Phantasy Sound / Mexican Summer, 2013)

Connan Mockasin on Uus-Meremaalt pärit kitarrist-vokalist, kes on kogunud viimasel ajal ehk rohkem tuntust Charlotte Gainsbourgi kontsertbändi ninamehena. Loomulikult muutub kõik pärast teise stuudioalbumi „Caramel” maailmavallutust.
M83 – Junk (Naïve/Mute, 2016)

M83 – Junk (Naïve/Mute, 2016)

M83 on maandunud lettidele oma uue kosmosliku plaadiga „Junk”, mis on oma kõlasuunaga pigem „pila-kultuslik” kui miski liiati tõsiseltvõetav.
Müürileht