Täna algas piletimüük Draama festivalile

Alates tänasest, 1. juulist saab Piletilevist osta pileteid Eesti Teatri Festivalile Draama 2014, mis toimub sel aastal 1.–7. septembrini Tartus ning kannab pealkirja „Kohaloleku kunst”.


Alates tänasest, 1. juulist saab Piletilevist osta pileteid Eesti Teatri Festivalile Draama 2014, mis toimub sel aastal 1.–7. septembrini Tartus ning kannab pealkirja „Kohaloleku kunst”.

Indrek Sammul, Aarne Soro ja Liina Olmaru lavastuse „Tuvi” lugemisproovis. Foto: Rasmus Jurkatam

Indrek Sammul, Aarne Soro ja Liina Olmaru lavastuse „Tuvi” lugemisproovis. Foto: Rasmus Jurkatam

Festivali kuraator Tõnu Õnnepalu koos oma meeskonnaga, kuhu kuuluvad Maarja Helena Meriste, Priit Põldma ja Kaarel Kuurmaa, on valinud põhiprogrammi lavastusteks Ingomar Vihmari „Külalise” (Eesti Draamateater), Lembit Petersoni „Ma olen tuul” (Theatrum), Alo Kõrve „Neli aastaaega” (Tallinna Linnateater), Ari Nummineni „Petroskoi” (Telakka/Vanha Juko/ Rakvere Teater), Renate Valme „Pure mind” (Kompanii Nii ja Tartu Uus Teater), Maria Petersoni „Tuvi” (MTÜ Arhipelaag), Andres Noormetsa „Vaikuse” (Endla Teater) ja Ivan Strelkini „Õnn kaasa” (Vene Teater).

Festivali kõrvalprogramm keskendub sel aastal luuleteatrile. Nädalaks ajaks avatakse Tartu Ülikooli kirikus uus teater – Teatro Poetico, kus leiavad aset luuleteatri ainukordsed esietendused. Üles astuvad Pääru Oja, Aleksander Eelmaa, Kristiina-Hortensia Port, Mait Joorits, Viljandi Kultuuriakadeemia etenduskunstide osakonna tundegid, Taavi Eelmaa, Jim Ashilevi, Maike Lond ja paljud teised.

„Kuigi Teatro Poetico on teater, mis sünnib vaid nädalaks, on ta siiski püsti pandud lootusega, et midagi temast jääb. Eesti teatrisse. Et luule jälle teatrisse tagasi tuleb, mitte ainult luuletuste lugemise või laulmise kujul, vaid ka muidu, tundlikuma, poeetilisema suhtumisena sõnasse. Kui sõna on elus, on temas ikka poeesiat, ka kõige argisemas tükis. See on miski, mida Teatro Poetico keset festivalimelu vaikselt tahab meelde tuletada ja hinge sosistada,” selgitab kirjanik ja Teatro Poetico idee algataja Tõnu Õnnepalu.

Lisaks avaneb Draamal erakordne võimalus vaadata programmi „Stoppard Eestis”. Stoppardi-programmi ilmseks ajendiks on Eesti teatrite seninägematult laiaulatuslik koostöö: mullu toodi nelja teatri ühisjõul lavale maailmadramaturgia elava klassiku Tom Stoppardi 2002. aastal valminud näidenditriloogia „Utoopia rannik”, nii filosoofiliselt kui romantiliselt kütkestav lugu ühe Vene intelligentide põlvkonna unistustest, võitlusest ja alistumisest. Priit Pedajase lavastust „Teekond” ja Elmo Nüganeni lavastust „Laevahukk” mängivad Tallinna Linnateatri ja Eesti Draamateatri ühendtrupid, Heiti Paku lavastust „Kaldale heidetud” Ugala ja Vanemuise ühistrupp. Festival pakub ainukordset võimalust jälgida ühe päeva jooksul Stoppardi triloogia kolmekümne kolme aasta pikkust kulgu ja võrrelda kolme omanäolist lavastust.

Suurimatel teatrisõpradel on võimalik ette võtta tõeline teatrimaraton ning järjestikku ära vaadata Stoppardi „Utoopia ranniku” kõik kolm osa. Sujuvaks maratoniks on festivali poolt organiseeritud transport ning toitlustus. Kõiki „Utoopia” osi on võimalik vaadata ka eraldi. „Utoopiate rannikust” eraldiseisva teatraalse maiuspalana kuulub Stoppardi-programmi ka Üllar Saaremäe lavastus „Rosencrantz ja Guildenstern on surnud”.

Piletid Draamale on müügil Piletilevi müügikohtades ja piletilevi.ee lehel. Rohkem infot festivali kohta vaata siit.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Satiiri võimalikkusest reaalsuse jäljenduse jäljenduse jäljenduses
4 min

Satiiri võimalikkusest reaalsuse jäljenduse jäljenduse jäljenduses

Kahtlemata on VAT Teater „Hea, Paha ja Inetuga” leidnud üles ühe järjekordse täitmata niši eesti teatris. Iseasi, kas ja kui palju on meil selle niši täitmisest puudusttundvat publikut.
Elukangas
5 min

Elukangas

Anne Türnpu kujundlikkuse ja tervikliku narratiivi vahel balansseerivat lavastust „Metsik urisev õnn” on liigitatud noorsooteatriks, mis mõistagi on paljuski õigustatud, ent näib seda olevat pigem eeldusel, et teatritükki on vaja ilmtingimata kategooriasse panna. Laval avanev mäng on mõõtmetelt hulga avaram, haarates lõpupaatoses enda alla koguni kosmilise ruumi.
Draama – maagiliste ruumide nädal Tartus
„Bistro Beyond”.
11 min

Draama – maagiliste ruumide nädal Tartus

Festivali logoks olev nurga peal seisev täring võib kukkuda mõlemale poole, jäädes seisma kas rõõmsa või õnnetu teatrimaskina. Aasta tagasi Iir Hermeliini käe läbi veerema lükatud täring maandus septembri esimese nädala lõpuks kindlalt naeratavana.
Müürileht