The Boondocks – Silver Buzz (kurvad uudised, 2025)

The Boondocksi viiendat stuudioalbumit kuulates jääb mulje, et bänd üritab end endiselt tõestada.

The Boondocksi viiendat stuudioalbumit kuulates jääb mulje, et bänd üritab end endiselt tõestada.

★★★★☆

The Boondocks pole enam ammu „vaid” noortebänd – seda peaks kinnitama juba riiulile kogunenud auhindade hulk –, kuid ikkagi jääb nende viiendat albumit kuulates mulje, et üritatakse end veel tõestada. „Silver Buzz” ja kõik albumiga kaasnev (nad lasid koos plaadiga välja selle juurde käiva stsenaariumi, tule taevas appi!) tundub lausa karjuvat, et „võta meid tõsiselt! Me oleme päriselt ka hea ja loov bänd”. Peab aga tõdema, et mida pikemalt plaati kuulata, seda rohkem tundub, et neil võib isegi õigus olla. Kuigi esimene kontakt albumiga võib tekitada lausa üleolevat võõrastustunnet („jaa-jaa, olete siin hullult kunstilised olnud”), siis algsest šokist üle saades aimub, et kui bändile siiralt võimalus anda, leiab kuulaja seemne, mis väga visalt idanema hakkab.

Plaadi alguses pommitatakse kahurist sellist kristallklaari produga raadiosõbralikku rokki, et tekib lausa pahameel – tõesti pean seda nüüd 40 minutit järjest kuulama? Lõppu jõudes on aga seljataga tõsiselt muljetavaldav heliodüsseia, mis küll concept-albumi mõõtu pigem välja ei anna, kuid manab siiski silme ette seikluse läbi bändile ilmselgelt südamelähedase kunsti. Progepalaga „Long Takes” jõutakse vast kõige lähemale filmimuusikale, sest õigetel hetkedel on helis eksimatult tajuda Aphrodite’s Childi Vangelise käekirja. Vaevalt, et tegemist on bändi arengus päriselt uue suuna ja identiteediga. Tõenäolisemalt taheti lihtsalt oma visioon maksku mis maksab ellu viia. Kuid The Boondocks on teinud seda sellise enesekindlusega, et see ajab natuke kadedaks. Tegelikult pole bändil enam midagi tõestada – nüüd on hoopis kuulaja kord.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

The Boondocks – Soup Can Pop Band (2021)

The Boondocks – Soup Can Pop Band (2021)

The Boondocksi „Soup Can Pop Band” on sarkastiline elamise manuaal, mis vajaduse korral virutab, hurjutab ja puhastab.
Riidekapp: The Boondocks
Villem Sarapuu (vasakul) ja Romet Mägar.

Riidekapp: The Boondocks

Miks inimesed panevad oma kappi just selliseid asju, nagu nad panevad? Kui tihti uusi asukaid kappi – ja kapist välja – kolib? Kuidas asjad kapis aja jooksul oma nägu ja tegu muudavad? Oma riidekapi ust paotavad bändi The Boondocks liikmed Romet Mägar ja Villem Sarapuu.
The Boondocks – Thriller (2016)

The Boondocks – Thriller (2016)

The Boondocks on astunud debüütalbumiga võrreldes suure sammu edasi. Kui nende eelmine plaat „USB” püüdles korraga liiga mitmesse erinevasse suunda, oli laialivalguv ja kõlas kohati lahjalt, siis uuel kauamängival on tunda enesekindlust, küpsust ning terviklikkust.
Müürileht