Vaiko Eplik – Klišeed (Mortimer Snerd, 2023)

Tehku teised Vaiko Eplikut palju tahavad, lõpuks teeb ta iseend ikka kõige paremini.

Tehku teised Vaiko Eplikut palju tahavad, lõpuks teeb ta iseend ikka kõige paremini.

★★★★★

Me oleme neid lugusid varem kuulnud. Kindlasti oleme. Ma ju tean! Pea iga loo värskel albumil „Klišeed” saaks paigutada mõnesse Vaiko Epliku ajajärku. Seal on seda albumilt „Neljas” tuttavat päikesebriisi, seal on „Nelkide” häbitut romantikat, kõige peenemad-nüansirikkamad lood võiks kuuluda vabalt „Kosmoseodüsseiale”, aga sähvatab ka plaadi „Tants klavessiini ümber” estraadirenessanssi. Kuulajal, kes on aastaid Eplikuga kaasas käinud, läheb selle plaadi peale suu naeratusest kangeks ja pea töötab nagu koorelahutaja. See on best-of-kogumik, ainult selle vahega, et päriselt pole need lood kunagi varem ilmavalgust näinud. 

„Klišeed” tõestab, et Vaiko Eplik ei karda tunnistada läbikukkumisi ega pühitseda õnnestumisi, ta on väga täpselt teadlik oma loomingulisest pärandist ning suudab seda üllatavalt objektiivselt hinnata. Muidugi, iga artist jõuab oma karjääris mingil hetkel tagasivaatava albumini ja hakkab tegema uusversioone vanadest hittlugudest, aga sedalaadi tühise nostalgiaulma asemel püüab Eplik hoopis luua destillaati iseendast. Ta ei ürita mitte oma piiridest välja murda, kasvada, areneda, muutuda, erineda, vaid hoopis raame kokku tõmmata ja mõista, mis teeb Vaiko Eplikust Vaiko Epliku. 

Ma olen seda albumit varsti vist sada korda kuulanud ja mul ei ole tegelikult selle muusika kirjeldamiseks sõnu, kõik on justkui juba varem öeldud, ma olen neid mõtteid varem mõelnud. Aga ehk kirjeldabki just see albumit „Klišeed” kõige paremini? Vaiko Eplik pani kokku 40 minuti jagu muusikat, mis on talle nii igiomane, sedavõrd vaikoepliklik, et me lihtsalt kuulame, noogutame, mõnuleme, tõdeme ehk isegi, et tegu on Epliku seni parima albumiga, ja rohkemat ei peagi ütlema. Või siis äkki nii: kui see oleks Vaiko Epliku kõige viimane plaat, siis ei oleks mitte midagi häbeneda.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Erinevad esitajad – Marynile / For Maryn (2023)

Erinevad esitajad – Marynile / For Maryn (2023)

Nüüdisaegsed muusikud püüavad ehitada noorematele kuulajatele silda Marju Kuudi muusikani ja juba puhtalt see eesmärk väärib tunnustamist.
Plaadiarvustus: Vaiko Eplik – Nelgid (Mortimer Snerd, 2014)

Plaadiarvustus: Vaiko Eplik – Nelgid (Mortimer Snerd, 2014)

Teade Vaiko Epliku järjekordse albumi ilmumisest pani mind muretsema. Ei osanud oodata, ei jõudnud puudust tunda. Kas ikka on vaja kahte kauamängivat aastas? Kuhu kadus järjekorranumber plaadi nimest ning kas kollane värv ja neiu koeraga on parim plaadikaanekujundus?…
Kiirkohting: Erki Pärnoja
Foto: Maria Laanejärv
5 min

Kiirkohting: Erki Pärnoja

Sel pühapäeval, 30. aprillil tuleb Jazzkaare lõppkontserdil taasesitusele Erki Pärnoja suurteos „Saja lugu”, Seekord on Pärnoja appi võtnud VHK keelpilliorkestri Rasmus Puuri dirigeerimisel ning räägib kontserdi eel, mis elu see teos vahepeal elanud on.
Müürileht