Plaadiarvustus: St. Cheatersburg – We Are The Pigeons Of The World (I Trusted You Records, 2014)

Suve hakul asuvad uitama igasugu Nipernaadid ja muud tegelinskid. Ja need tuvid… Peesitavad teised vaksalite konihaisustel perroonidel ja lasevad leiba luusse. Justkui kirjeldatu heliribaks on Chungin ja sõbrad avaldanud ligi poole tunni jagu muretu olemusega indie-rokki.

Suve hakul asuvad uitama igasugu Nipernaadid ja muud tegelinskid. Ja need tuvid… Peesitavad teised vaksalite konihaisustel perroonidel ja lasevad leiba luusse. Justkui kirjeldatu heliribaks on Chungin ja sõbrad avaldanud ligi poole tunni jagu muretu olemusega indie-rokki.

„Tuvide” suvine seiklus algab keskmises tempos tantsu-indie’ga à la Happy Mondays („Space Rider”) ning teatavasti on Shaun Ryderil tuvidega oma eriline suhe. Järgneb „Priscilla”, millel on juba traditsioonilisema kitarrimuusika riff. Loos kõlab ka meie peategelaste ja kõigi seiklejate tinglik moto: „It’s time to nest and play […] they don’t get sober before October.” Kontsert on hoo üles saanud ja tagasi enam ei vaadata. Hoogsa draivi najal hoitakse publikut veel veerand tundi peos.

Viie looga EP moodustab tugeva terviku. Kerged stiililised varieeruvused on tervitatavad – mõnes palas on rohkem psühhedeeliat, teises vähem, siin-seal flirditakse ka rockabilly’ga. Plaadi läbivad omadused on aga gruuv ja Chungini vokaali liuglev hooletus. Kirjeldatud muusika meeldib sulle tõenäoliselt siis, kui oled kuulanud vabatahtlikult koosseise Moon Duo, The Fall või Public Image Ltd.

Kuna on teada, et St. Cheatersburg salvestas lood valdavalt otse, võib seda EPd käsitleda kui efektset audioflaierit, mis reklaamib bändi kontserte. Kuuldud materjali põhjal saab öelda, et korraliku helipargi tingimustes ei tohiks psühhedeelse orientatsiooniga melomaanile meeldejääva elamuse pakkumine mingi mure olla.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Vaiko Eplik – Nõgesed (Mortimer Snerd, 2014)
Vaiko Eplik

Plaadiarvustus: Vaiko Eplik – Nõgesed (Mortimer Snerd, 2014)

Kaks aastat pärast „Varielu” on varjulisusele lisandunud valu dimensioon. „Nõgesed” on sissevaatlikum ja ilmselgelt biograafilisem ‒ Epliku kõige kurvem plaat.
Plaadiarvustus: Galvanic Elephants – Mosaic (2014)

Plaadiarvustus: Galvanic Elephants – Mosaic (2014)

Roki kõrvale on krabatud fragmente näiteks trip hop’ist, mille suitsuses ja laisas meeleolus on pandud voolama „Pawns in a Line”. „Napoleon” tiksub pisut isegi trummi ja bassi taktis ning „Fluorescent Lights” sulistab kuskil chillwave’i sillerdavates vetes. Mitmekülgsust ja avastamist on…
Plaadiarvustus: Imandra Lake – Avane (Seksound, 2014)

Plaadiarvustus: Imandra Lake – Avane (Seksound, 2014)

„Shoegaze on shoegaze,” ütles üks tuttav hiljuti mu küsimuse peale, mida ta Imandra Lake’ist arvab. Eks see ole jah nii, et shoegaze kulgeb ikka oma kaunist rada mööda, aga tekitab harva mingeid superuuenduslikke võnkeid.
Müürileht