Plaadiarvustus: Forest Swords – Engravings (Tri Angle Records, 2013)

See võib olla album, mis voolab vaikselt kõlaritest, kui sõpradega Monopoli mängid, ent tõeliseks (kokku-/koos-)kasvamiseks sellega on parimaks aegruumiks hilisõhtune/varahommikune linnatänav ning meeleseisundiks midagi muud peale soovi mõnele magusamale kinnisvaraansamblile käpp peale panna. Hea, kui oled natuke endast väljas, lugesin-just-Camus’d-eksistentsiaalne, või valmis lihtsalt sihitult sammudes pea jäägitult kõrvaklappidest tulvavale anduma.

See võib olla album, mis voolab vaikselt kõlaritest, kui sõpradega Monopoli mängid, ent tõeliseks (kokku-/koos-)kasvamiseks sellega on parimaks aegruumiks hilisõhtune/varahommikune linnatänav ning meeleseisundiks midagi muud peale soovi mõnele magusamale kinnisvaraansamblile käpp peale panna. Hea, kui oled natuke endast väljas, lugesin-just-Camus’d-eksistentsiaalne, või valmis lihtsalt sihitult sammudes pea jäägitult kõrvaklappidest tulvavale anduma.

Selle debüütplaadi puhul ei jää puudu ka tõsielulisest legendist. Forest Swordsi nime taha peituv produtsent Matthew Barnes olevat nimelt kaalunud mõnda aega (suisa kolm aastat, kui lähtuda viimase EP „Dagger Paths” ilmumisest aastal 2010) albumimõtte mahamatmist, kuna kannatas tõsiste kuulmishäirete all. Aga kurdid mehed on ennegi muusikamaailma vabistanud ning Barnes ei jää siinkohal erandiks – nii tundliku helikeelega plaati ei ole sincerely yours igiammu kuulnud.

Forest Swordsi puhul on värskendav see, et pea kõik vokaalsämplid pärinevad Matthew Barnesi enese häälepaeltest, mitte 90ndatest. Kui ka sina oled 90ndatest tüdinenud, siis holler @ a player!

„Engravings” koosneb maastikest – siin on lõputuid tumesiniseid metsasid, udus laiuvaid mägesid ja orge. Inimhääl sel plaadil ei otsi dialoogi, vaid on märk kellegi aegade- ja metsadetaguse olemasolust. Ja kõik kõlab nagu sügis, ühe tsükli lõpu algus, mis ei ole ometi liialt nukker, sest mahlases lehekõdus varjab end täiesti uus seesama.

Kunagi ebamääraselt hauntoloogilisena kirjeldatud Barnesi muusika ei leia selleltki arvustajalt ühest žanrimääratlust. See on kindlasti post-dubstep, aga mitte viimase sünonüümiks saanud James Blake’i võtmes. See on soojem ja tumedam. Mõtlen praegu, et eesti keeles sobib seda iseloomustama just üks sõna (mille võlu pisendab õige tsutt see, et keegi pani selle ühele telesaatele nimeks) – ajavaod.

Tõsivõrratu debüütalbum, musi Barnesi kõrvadele! Loodan, et see ei jää tema viimaseks kauamängivaks.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Kali Briis – The Moon Ghost (Eesti Pops, 2012)

Plaadiarvustus: Kali Briis – The Moon Ghost (Eesti Pops, 2012)

Kas keegi on täpsemalt aru saanud, mis seal Paides toimub, et see linn nii paljudel andekatel muusikutel elulookirjelduses kodulinnana märgitud on? Arvo Pärdi kõrval on Alan Olonen ehk Kali Briis ilmselt mu lemmikumaid tüüpe sealt ja see on…
Plaadiarvustus: DVPH – Mõtted On Mujal (Superbandiit, 2013)

Plaadiarvustus: DVPH – Mõtted On Mujal (Superbandiit, 2013)

„Nagu mulle meeldib väga Põhjamaade Hirm, aga tean temast väga vähe… ” algab eesti hiphopi saidil ehh.ee foorumi alateema Mure>Põhjamaade Hirm. Minu jaoks on see seik kõike muud kui murettekitav, ent tunnuslikuks antud härra puhul võib seda pidada…
Plaadiarvustus: Fuck Buttons – Slow Focus (ATP, 2013)

Plaadiarvustus: Fuck Buttons – Slow Focus (ATP, 2013)

Andrew Hungi ja Benjamin Poweri ideedesulamist tekkinud bändi Fuck Buttons eelmiseid kauamängivaid „Street Horrrsing” ja „Tarot Sport” on nimetatud helisid väänava tumeda vundamendi ning sinna peale ehitatud helgemate meloodiakildude poolest ideaalseteks maailmalõpu eelpeo soundtrack’ideks.
Müürileht