Plaadiarvustus: Elephants From Neptune – Pressure & Pleasure (Birdeye Entertainment, 2014)

Vaadates tõtt Elephants From Neptune’i teise kauamängivaga, kõnetab see mind eelkõige kui maitsekuse kehastus. Musta ja valge aegumatust kombinatsioonist kantud elegantne minimalism on päris erinev elevantide debüüdi kirevat laadi kaanekujundusest. Muutus disainivaldkonnas peegeldab arengut ka muusikas.

Vaadates tõtt Elephants From Neptune’i teise kauamängivaga, kõnetab see mind eelkõige kui maitsekuse kehastus. Musta ja valge aegumatust kombinatsioonist kantud elegantne minimalism on päris erinev elevantide debüüdi kirevat laadi kaanekujundusest. Muutus disainivaldkonnas peegeldab arengut ka muusikas.

Bändi looming – tihti desert boogie’ks nimetet – sammub loomulikku rada pidi ja mingit drastilist suunamuutust ei tundu olevat. Kõla on gruuvikeskne, aga samas piisavalt muutlik, et vältida üksluisust. Žanriliselt esineb elemente ühest, teisest ja kolmandast, kuid ühegi lahtri sisse EFNi kinni müürida ei tahaks. Tõsi küll, muusikas sisaldub päris korralikult bluusrokilikku jõudu. Koosseis bass-trummid-kitarr-kitarr on ehk rokkmuusika vaste 4-4-2 formatsioonile. Kõik pillimehed on pädevad ja esineb ka virtuoosseid hetki, aga toimitakse eelkõige just tervikuna, kus igaühel on täita oma roll.

Uuest rääkides on aeg naasta eespool mainitud arengu juurde. Muusikale on juurde tekkinud sujuvus. Kõik elemendid loksuvad lugude jooksul paika nagu kellavärk ja albumi pealkiri „Pressure & Pleasure” kirjeldab päris hästi seda, kuidas dünaamikaga mängitakse ja erinevate käigu- ja volüümivahetuste kaudu kulminatsioonini jõutakse. Omal moel meenutab see Arctic Monkeysi mullust plaati, mis kulges sarnase enesekindlusega, kuigi, tõsi küll, EFN on oma kõlalt paar kraadi rajum. Albumi tuju on valdavalt mänguline ja hoogne. Selline feel-good element väljendub ka refräänides, mille Robert Linna tugev, bluusilik hääl ikka päris-päris kaasahaaravaks võib teha.

Paar lugu tooks ka eraldi esile. „We Are the Police” on oma mitmete kitarririffide ja sellega, kuidas refräänihüüatusele eelneb täpselt õige kogus cowbell’i, antud kaasahaaravuse musternäide. Lõpusirgel esile kerkiv lisahäälte rakendamine palas „Flowers” lisab loole kohe põnevama dimensiooni. Ja siis on veel „Vaikus”. Plaadi ainus eestikeelne pala, kus teeb kaasa ka Ivo Linna, sisaldab ülejäänust rohkem salapära, mida oleks huvitav järgnevates peatükkides rohkem kuulda. Elephants From Neptune on teinud tugeva albumi, millel on nii mammutlikku kaalu kui ka nõtkust, aga kui koostisesse lisanduks rohkem neptuunlikku müstikat, oleks tulemus ilmselt veelgi uhkem.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: St. Cheatersburg – We Are The Pigeons Of The World (I Trusted You Records, 2014)

Plaadiarvustus: St. Cheatersburg – We Are The Pigeons Of The World (I Trusted You Records, 2014)

Suve hakul asuvad uitama igasugu Nipernaadid ja muud tegelinskid. Ja need tuvid… Peesitavad teised vaksalite konihaisustel perroonidel ja lasevad leiba luusse. Justkui kirjeldatu heliribaks on Chungin ja sõbrad avaldanud ligi poole…
Plaadiarvustus: Badass Yuki – OPEN YOUR EYES TO THE LANDMASS (Porridge Bullet, 2014)

Plaadiarvustus: Badass Yuki – OPEN YOUR EYES TO THE LANDMASS (Porridge Bullet, 2014)

Kolm aastat pärast debüütalbumit on Badass Yuki noormehed ilmutanud küpse meistriteose, millesarnast pole Eestis tehtud tubli 20 aastat. Sellelt leiad nii avangardi, tantsu-indie’t, croonerism’i kui ka tumeda varjundiga art rock’i.
Plaadiarvustus: Vaiko Eplik – Nelgid (Mortimer Snerd, 2014)

Plaadiarvustus: Vaiko Eplik – Nelgid (Mortimer Snerd, 2014)

Teade Vaiko Epliku järjekordse albumi ilmumisest pani mind muretsema. Ei osanud oodata, ei jõudnud puudust tunda. Kas ikka on vaja kahte kauamängivat aastas? Kuhu kadus järjekorranumber plaadi nimest ning kas kollane värv ja neiu koeraga on parim plaadikaanekujundus?…
Müürileht