Homme saab Viru Keskuse ees uudistada Slowballi kunstinäitust „Kunst ratastel”

Homme, 5. augustil jõuab Viru Keskuse Tammsaare pargi poolse sissepääsu ette 18 Slowballi sõiduautoga kunstinäitus „Kunst ratastel”, mis jääb Viru Keskuse ette terveks päevaks, et juba neljapäeval teele asuda marsruudil Tallinn-Hiiumaa-Saaremaa-Pärnu-Tallinn.

Homme, 5. augustil jõuab Viru Keskuse Tammsaare pargi poolse sissepääsu ette 18 Slowballi sõiduautoga kunstinäitus „Kunst ratastel”, mis jääb Viru Keskuse ette terveks päevaks, et juba neljapäeval teele asuda marsruudil Tallinn-Hiiumaa-Saaremaa-Pärnu-Tallinn.

Kaader Slowballi autode maalimiselt Telliskivi Loomelinnakus. Foto: Juhani Särglep

Kaader Slowballi autode maalimiselt Telliskivi Loomelinnakus. Foto: Juhani Särglep

Projekt „Kunst ratastel” on ühisnäitus, kus on välja pandud 18 paarikümneaastast sõiduautot, millele on uue unikaalse välimuse andnud Eesti ja välismaa kunstnikud. Esimesed Slowballi autod said uue väljanägemise illustraator Triin Valvase ja maalikunstnik Madis Lauri käe all. Oma panuse on kunstiprojekti andnud ka grafitikunstnik ja tätoveerimissalongi Pirados eestvedaja Big Mora, disainiagentuur AKU, illustraator ja tätoveerija Kaspar Kannelmäe, illustraator Eili Lepik, mustkunstnik Charlekas ehk Karl Eelmaa, grafitikunstnik Toze97, tätoveerija Jarmo Nuutre, illustraator Ryan Chapman, koomiksi „Pesakond” autor Madis Ots, disainer Helene Vetik, vinüülkiletamise ekspert Anton Kaulin ehk Anton Carbon ning skulptorid Põvvat Kama ja Toomas Altnurm. Kõige noorem kunstnik on 9-aastane Arwen ning kaks autot, mille kunstnikeks olid Okeiko ja moekunstnik Marit Ilison, on säilinud esimesest autoretkest aastast 2013.

Idee algataja Martin von Zweigbergki sõnul on projekti eesmärk tutvustada andekate kunstnike loomingut tavatul moel, pakkudes neile loomingulist vabadust ebatavalistel „lõuenditel” – autodel. Samuti on oma osa taaskasutusel, kuna kõiki Slowballi näituse sõidukeid on võimalik ka oksjonil soetada.

„Kunst ratastel” sõidukeid saab uudistada homme kell 12.00‒19.00 Viru Keskuse Tammsaare pargi pool asuva sissepääsu ees ja Viru Keskuse restorani Lyon suveterrassil.

Loe ka Müürilehe intervjuud Slowballi asutaja Martin von Zweigbergkiga.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Artishoki veerg: Kunstnik streigib
TAF näituse „Viirastus” ettevalmistusel 2013.
4 min

Artishoki veerg: Kunstnik streigib

Ülemaailmse järjekindla neoliberaliseerumise tulemusena peetakse ebakindlust ja ebastabiilsust tööturul positiivseks väljakutseks, kuid vabakutselistele kunstitöötajatele tähendab see reaalsuses sotsiaalsete garantiide puudumist, kuna just nende töötasu pärineb erinevatest allikatest, mis üldiselt ei ole maksustatud.
MoKSi stuudiokorterid Moostes otsivad tegusaid asukaid
MoKSi stuudiokorter.
,
1 min

MoKSi stuudiokorterid Moostes otsivad tegusaid asukaid

MoKS otsib kunstnikke, organisaatoreid, visionääre, teadustöö tegijaid ja teisi tegusaid inimesi elama ja töötama stuudiotesse Moostes.
Kunst, autod ja ettevõtlus. Intervjuu Slowballi autoretke asutaja Martin von Zweigbergkiga
Martin von Zweigbergk. Foto: Juhani Särglep
Martin von Zweigbergk.
3 min

Kunst, autod ja ettevõtlus. Intervjuu Slowballi autoretke asutaja Martin von Zweigbergkiga

Kunsti- ja autohuvilisena mõtles Rootsist pärit ja viimased viis aastat Eestis elanud Martin „Franke” von Zweigbergk, kuidas neid kahte suunda uudsel viisil omavahel ühendada. Kaks kuud hiljem jõudsid viisteist sõiduautot Tallinnast Berliini,…
Müürileht