DJ-ankeet: Alari Orav

Tallinn Jäck City kollektiiv on viidanud ühe peo kirjelduses Alari Oravale kui Eesti tantsumuusikaskeene ühele staažikaimale plaadikeerutajale, kes 90ndate Tallinna kangialustes juba siis plaate mängis, kui nii mõnigi meist alles plaksutama õppis. Ja tõsi ta on. Juba 1995. aastal esimesed vinüülid kokku ostnud mees pole senini DJtamist unarusse jätnud. Igapäevaselt disainibüroos AKU tegutseva Orava nimi torkab peoplakatitel endiselt silma ning lisaks laenab ta oma aega iga nädal koos Erkin Antovi, San Antonio, Jaak Sooääre ning Drummie’ga veetavale R2 saatele „Jazzitup”.

Tallinn Jäck City kollektiiv on viidanud ühe peo kirjelduses Alari Oravale kui Eesti tantsumuusikaskeene ühele staažikaimale plaadikeerutajale, kes 90ndate Tallinna kangialustes juba siis plaate mängis, kui nii mõnigi meist alles plaksutama õppis. Ja tõsi ta on. Juba 1995. aastal esimesed vinüülid kokku ostnud mees pole senini DJtamist unarusse jätnud. Igapäevaselt disainibüroos AKU tegutseva Orava nimi torkab peoplakatitel endiselt silma ning lisaks laenab ta oma aega iga nädal koos Erkin Antovi, San Antonio, Jaak Sooääre ning Drummie’ga veetavale R2 saatele „Jazzitup”.

Alari Orav. Foto: Aleksander Kelpman

Alari Orav. Foto: Aleksander Kelpman

Debüüt: August 1995, kurikuulus Puhke tänava majapidu. Olin just välismaalt mõne vinüüli ostnud ja see avas kohe tee DJ-pulti. Kahjuks jõudsid minust ette paarkümmend pumppüssidega politseinikku, kes peo väga resoluutselt ära lõpetasid. Vähemalt ei pidanud ööd soolaputkas veetma nagu hea sõber Vadya Lahari.

Muusikas oluline: Oluline on see, mida ei ole. Parim muusika suudab teha suuri asju väga väheste vahenditega.

Muusikas ebaoluline: Perfektsus, reeglid, ajaga kaasas käimine, kindla peale minek, tantsupõranda potentsiaal, kellegi arvamus.

Mida mängin: Praeguseks olen ikkagi kõigepealt kollektsionäär ja alles siis DJ. Otsin ja ostan pigem asju, mis on kännu all peidus. Plaadipoes pole vist kasti või riiulit, mida mingil juhul ei puutuks – ausalt kadestan tüüpe, kes suudavad 1–2 stiiliga piirduda. Viimasel ajal vaimustavad eriti trinidadi disko, Aafrika analoogsündid, 80ndate alguse dub, itaalia seitsmetollised veidrused ja northern soul. Plaate mängides üritan kokku panna nii palju erinevaid asju, kui kontekst ja publik võimaldavad. Riskima peab, eksimine on hea.

Eredamad mängumälestused: Loe kõigepealt Müürilehe varasemast ankeedist Drummie vastuseid. Häguselt meenub üht-teist veel. Pidu kunstiülikooli saalis, kus bassikõlarist lõid leegid välja. Uue Maailma festivali järelpidu Kukus – lõpuks tilkus kõikjalt nii palju higi, et vinüüle ei saanud enam mängida. See hetk Müürilehe festivalil, kui esimene jungle’i lugu peale läks.

Lugu, mida mängiksin oma parima sõbra pulmas: Drummie mind oma pulma mängima ei kutsunud, siiani olen solvunud.

Koht, kus tahaksin kindlasti mängida: Seal on ruumi 200–300 inimesele, puidust tantsupõrand, väga naturaalne, selge ja soe sound ning piisavalt tualettruume. See koht asub praegu veel vaid unistustes.

Guilty pleasure: Olen hakanud second hand’ides salaja klassikalise muusika plaate uurima.

Alt üles vaatan: Hea DJ pannakse kokku kolmest komponendist, selles järjekorras: muusikavalik, tantsupõrandatunnetus, tehnilised oskused. Raul Saaremets, DJ Anonymous ja DJ Drummie on kolm meest, kellelt olen siiani kõige rohkem õppinud.

Viis klassikut:
12WIP 6505
MET009
MS-6
UN 108
W-12076

Viis hetkekummitajat:
Christy Essien Igbokwe „Ku Saura Re Ni”
Mamman Sani „Ya Bismillah”
Ara Koufax „Brenda”
Nappy Mayers „Let Yourself Go (Version)”
Orient Express „Everybody Needs It”

Tehnilist: Maailmas, kus muusika kättesaadavus on mõõdetav sekundites ja uute DJde juurdekasv eksponentsiaalne, aitab vinüül minu jaoks pilti veidi selgemana hoida. Kummalgi pool pulti pole veel kogenud, et ükski teine formaat peale mugavuse ja rahalise kokkuhoiu mingeid eeliseid pakuks. Pigem vastupidi. Ehk kui sõprade pulmad ja eriüritused kõrvale jätta, siis mängin ainult asju, mis mul vinüüli peal olemas on.

Lõppsõna: Hoidke oma kõrvu.

Kuula ka Alari juhitavat R2 saadet „Jazzitup”.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

DJ-ankeet: Drummie
DJ Drummie noore ja ilusana aastal 1998. Foto: erakogu
DJ Drummie noore ja ilusana aastal 1998.
3 min

DJ-ankeet: Drummie

Melomaanid on uued riigimehed! President teab meil muusikast sama palju kui kohalikud hipsterid ja ega tema meeskondki saa vähem sitkest puust olla. Riigipea kantselei ridades võis näha veel umbes aastakese tagasi julgeolekunõunikuna Andres Vosmani ehk DJ Drummie’t – 90ndate keskpaigast alates koos Alari Oravaga Tallinna muusikaelu ja…
Promootorite maailm: Restkost* reivini
John Peeli tervituskontsert Kodulinna Majas (1992). Fotod: Andres Teiss
11 min

Promootorite maailm: Restkost* reivini

Eesti klubikultuuri sünnipäev võiks olla 31. august 1991. Mis siis täpsemalt toimus ning mida tänastel üritustel teisiti tehakse? Mälusoppides sobrasid ja toimunut ilustasid Eesti esimesed underground-pidude korraldajad Erkki Tero (Heven Offbeats / Tallinn), Kristjan Vosman (Cycled Groove System / Tallinn), Tristan Priimägi (Neuronphase…
Haigla Pidu võõrustab vingerdava ja suitsuse tantsumuusika meest Max Graefi
Max Graef. Foto: Press
Max Graef.
1 min

Haigla Pidu võõrustab vingerdava ja suitsuse tantsumuusika meest Max Graefi

Homme, 6. novembril kolib Sinilindu taas Haigla Pidu ning seekord tuuakse Tallinnasse kõrgelt hinnatud Berliini muusik Max Graef.
Müürileht