Rabit – Communion (Tri Angle, 2015)

„Communion” on Rabiti-nimelise produtsendi debüütalbum. Väidetavalt on see inspireeritud erinevatest probleemidest ühiskonnas, kõikvõimalikest emotsionaalsetest läbielamistest, samuti annab pealkiri plaadile üsna usuhõngulise maigu.

„Communion” on Rabiti-nimelise produtsendi debüütalbum. Väidetavalt on see inspireeritud erinevatest probleemidest ühiskonnas, kõikvõimalikest emotsionaalsetest läbielamistest, samuti annab pealkiri plaadile üsna usuhõngulise maigu.

Kui arvestada, et juba miski nii fikseeritud kui kirjasõna oma konkreetsete joonte ja olemusega igaühe arusaamadest sõltuvalt mitmeti tõlgendatav on, siis pole üllatav, et seda on ka muusika, seda enam instrumentaalne muusika.

Kuigi selle taust kõneleb nüüdisaja olemusest selle halvas (ja osalt ka heas?), siis minu jaoks lõi ta kuvandi inimeksistentsijärgsest maailmast. Kui võtta võrdluseks näiteks New Yorgi räppar-produtsendi El-P sooloalbumid, milles kajastub düstoopiahõnguline tänapäev (ja lähitulevik) teatud elujõudu peegeldavas intensiivsuses, siis „Communion” on nagu elutud tühermaad, katakombid ja hävingu robotlikult tuim (kuigi agressiivne) ja mõttetu karakter.

See on klassifitseerimatu elektrooniline muusika, kohati glitch’ilik, kohati grime’ilik, kohati leiab Arcaga sarnanevat kõledat jäisust. Meeleolu vaheldub lainetena kummitav-hiiliva ja karmima, täristava lajatuse vahel. Kõige löövamad palad on plaadi teises pooles: „Pandemic” jõuab rahutust algusest ilusa, pea õndsa hetkeni ainult selleks, et seejärel relvahäältest moodustuva musique concreté’i saatel taas kaosesse vajuda; „Burnerz” kõlab kui mahajäetud kontorihoone, kus varemete keskel on veel üks miskipärast helisev telefon.

„Communion” on plaat, milles koledus on taotluslik ja katkendlikkus eri osi ühendav element.

https://www.youtube.com/watch?v=WHG8XNMd850

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Marching Church – This World Is Not Enough (Sacred Bones, 2015)

Plaadiarvustus: Marching Church – This World Is Not Enough (Sacred Bones, 2015)

Taani post-pungi bändist Iceage tuntud Elias Bender Rønnenfelti sooloprojekt Marching Church on jõudnud viie tegutsemisaasta jooksul kulmineeruda pöörasest noise rock’ist The Birthday Party aegse Nick Cave’i tumedat karva romantismini, mis ilmutas end juba Iceage’i…
Floating Points – Elaenia (Luaka Bop / Pluto, 2015)

Floating Points – Elaenia (Luaka Bop / Pluto, 2015)

Floating Pointsi (alias Sam Shepherd) esimene kauamängiv kannab nime „Elaenia”, mis viitab Kesk- ja Lõuna-Ameerikas elutsevale linnuliigile. Shepherdile andis nimiloo kirjutamiseks inspiratsiooni raamat, mis pajatas elust pärast surma, ja sellele järgnenud unenägu, kus rändlind eksis parve juurest ja peatus metsas,…
Oneohtrix Point Never – Garden of Delete (Warp, 2015)

Oneohtrix Point Never – Garden of Delete (Warp, 2015)

Pärast tuuri Nine Inch Nailsiga ja kaht aastat oma viimase albumi ilmumisest toob Daniel Lopatin (alias Oneohtrix Point Never) meieni „Garden of Delete’i” – tema senise karjääri kõige omapärasema üllitise. Teosel, mida Lopatin ise nimetab „rokkalbumiks”, põrkuvad konventsionaalsemad ideed…
Müürileht