Roly Porter – Third Law (Tri Angle, 2016)

Roly Porter oli mõned aastad tagasi võimeka, ent kergesti unustatava briti dubstep’i duo Vex’d üks osapool. Sooloartistina on ta aga liitunud selliste artistide nagu Tim Hecker, Ben Frost ja Yellow Swans ridadega, tehes filmilikku noise’i, mis loob silla avangardi ja mainstream’i vahele.

Roly Porter oli mõned aastad tagasi võimeka, ent kergesti unustatava briti dubstep’i duo Vex’d üks osapool. Sooloartistina on ta aga liitunud selliste artistide nagu Tim Hecker, Ben Frost ja Yellow Swans ridadega, tehes filmilikku noise’i, mis loob silla avangardi ja mainstream’i vahele.

Juba plaadi kaant kaunistav makrofoto skafandrit meenutavast silmast, mille iiris/visiir on universumist vastu peegelduvast tühjusest must, viitab sellele, mida albumi kontseptsioonist oodata võib. See on kõle, abstraktne sci-fi. Jäta vaid oma „2001” VHS-koopia ööseks atsetooni sisse ligunema ja siin on heli, mis pärast välja tuleb.

Porter põikleb võimsate müraseinte, tõrkuva orkestratsiooni ja veidi moondunud tantsumuusika vahel, kus skisofreenilised basstrummid ja roostes sämplid on muutunud tantsitavast rõhuvaks. Ent järjepidev on siin kogu see atmosfääri, ülesehituse ja karakteri valdamine. Taoline muusika kannatab tavaliselt kas meloodilise suuna või tugeva struktuuri puudumise all, kuid Porter tasakaalustab neid koostisosi perfektselt. Oskus luua ambient’i-/noise’i-plaat, kust puuduvad igavad või kaasahaaramatud momendid, on saavutus omaette.

Sci-fi kitši välditakse kuni viimaste hetkedeni, mil albumi võtab täielikult üle sündimeloodia, mis kõlab nagu häirekell Marsi koloonias. See on kergushetk, mis võib tunduda pettumusena, kuid on samas täiesti asjakohane – väike vimka, mis lõpetab sellele eelnenud 50 minutit lootusetust. Selline muusika võib olla üldjoontes küll väga tõsine, ent on hea, et Porteril jagub huumorimeelt. Ta teab täpselt, mida teeb.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Wolfredt – Neverno (Seksound, 2016)

Wolfredt – Neverno (Seksound, 2016)

Wolfredti uus plaat, talle teine, mulle esimene, viib kulgema rahulikele helimaastikele, kus Pia Frausi ja Jan Helsingi trummar Margus Voolpriit helgete silmadega kondajaid oma sooja rüppe ootab. Esmalt ihaleb iga lugu taevasse ja lõpuks, pärast üheksat instrumentaaloopust jätab Wolfredt kuulajad tundmatusse kõlkuma.
Blaue Blume – Syzygy  (A:larm, 2015)

Blaue Blume – Syzygy (A:larm, 2015)

Pikajuukseliste taani noormeeste debüütalbum ei maandunud tühjale kohale – varasema materjaliga olid nad köitnud juba tähelepanu nii Skandinaavias kui ka mujal Euroopas ning esikplaadi suhtes oli õhus omajagu ootusärevust. Oma teatraalse emotsionaalsuse, ent peene viimistletuse ning lopsakate helimaastikega võib albumi kindlalt taani levimuusika…
Müürileht