Artyom Astrov – Background Music (Vol 1) (Serious Serious, 2017)

Ei juhtu just tihti, et pärast albumi kuulamist seatakse sind küsimuse ette. Eelkõige jääme me mõtlema kindla emotsiooni, hinnangu, tooni või temaatika peale, kuid Artyom Astrovi uus ambient’i-projekt „Background Music (Vol 1)” teeb just seda.

Ei juhtu just tihti, et pärast albumi kuulamist seatakse sind küsimuse ette. Eelkõige jääme me mõtlema kindla emotsiooni, hinnangu, tooni või temaatika peale, kuid Artyom Astrovi uus ambient’i-projekt „Background Music (Vol 1)” teeb just seda.

Narratiiv, mis kujuneb 40 minuti ja 58 sekundi jooksul, asetab ennast kõrgemale kui tavaline inimemotsioon ja kogemus. Astrov üritab anda edasi muusikalist rännakut, mis ei põhineks niivõrd emotsionaalselt, vaid pigem muusikaliselt sügaval ja tähendusrikkal komplekssusel, võttes tähelepanu alla just kõige detailsemad ja nüansirikkamad tehnilised aspektid. Kuivõrd oli see autori eesmärk, kooruvad projektist siiski välja mõlemad.

Plaadil ei ole standardset tõusu ja langust, vaid pigem järjepidevalt kahe vahelduva tooni esiletõstmine. Üks ei ole tähtsam kui teine, mõlemad helid on erilised. Seda ilmestab kõige enam viimane lugu „Nothing Happens”.

Pealiskaudselt kuulates märkaksime ainult üht domineerivat tooni, kuid väiksemad kõikumised kõlas toimuvad just fraasides ja motiivides, luues arusaadava pildi helide komplekssusest ja omavahelisest sünergiast kohtades, kus seda ei oleks osanud oodata.

See, mida Artyom Astrov oma viimase projektiga küsib, on seotud meie endiga. Miks me oleme kinni konformses stabiilsuses? Miks me pelgame muutust, progressiooni ja vaheldust? Sellesama küsimuse valab ta toonide ebastandardse kasutamisega just muusikalisse konteksti.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: rin la – bliss (Trash Can Dance, 2014)

Plaadiarvustus: rin la – bliss (Trash Can Dance, 2014)

rin la on järjekordne paljutähendav, kuid samas mittemidagiütlev nimi eesti muusikatiigis. Ent taotlusliku selgusetuse tagant leiab hõljumas vaba mehe Artjom Astrovi, kes on sündinud kaugel idas asuvas Samara linnas ning kelle sõsar on Aliina, tuntud ka kui copeland.
Normaalsuse talumatu kergus. Intervjuu rin la’ga
rin la tumeda õhustiku taga ei peitugi tumedad meeleseisundid, vaid lõppkokkuvõttes puhas lõbu.
10 min

Normaalsuse talumatu kergus. Intervjuu rin la’ga

Üritame lahti muukida esoteerikaahelad ning uurime, mis rolli mängivad kohaliku eksperimentaal-hoppari loomingus ungari heliloojad, Jumalaema kirik ning Ukraina reivirenessanss.
Benzokai – Identities Too Abstract (Baba Vanga, 2015)

Benzokai – Identities Too Abstract (Baba Vanga, 2015)

Esimesed sõnad, mis mul Baba Vanga albumi „Identities Too Abstract” kuulamisel pähe tulid, olid „ärevus”, „õud” ja „vangistus”. Kaks avalugu on klaustrofoobilisemad kui ülejäänud, kuid kohati jätab plaat ruumi ka hingamiseks.
Müürileht