Fever Ray – Plunge (Rabid, 2017)

Pime öö. Heleroheline kuma. Tulnukad röövivad Karin Dreijeri ning maale naaseb olevus, kes loob müstilist muusikat. Fever Ray teine album „Plunge” kutsub kuulajat piiluma maailma, kus valitseb imeline kaos.

Pime öö. Heleroheline kuma. Tulnukad röövivad Karin Dreijeri ning maale naaseb olevus, kes loob müstilist muusikat. Fever Ray teine album „Plunge” kutsub kuulajat piiluma maailma, kus valitseb imeline kaos.

Kohati hinge kriipiv ja hiiliv, siis sensuaalselt paitav – „Plunge” päästab paisu tagant valla allasurutud emotsioonid ning rõhub igaühele südametunnistusele. Album on kartmatu ja solist iseteadlik, ta ei pelga vastuolulisust ja peavoolust lahknemist. Muusika on imbunud läbi toorest ja häbitust ihast, ent leidub ka mõtisklevaid palasid, mis utsitavad kuulajat oma olemust avama, kujutlusvõimega mängima. Viisijuppide järjepidev kordamine tagab süvenemise, kerib pinget ning laseb igal kuulajal ise otsustada, millise tähenduse muusika saab.

Karin Dreijeri eneseotsingul on sotsiaalpoliitiline maik, ta käsib loobuda tuumaenergiast ja igavusest, nõuab abordi seadustamist ja hinge vabastamist. Album kasutab instrumentaalset ja elektroonilist muusikat, et luua mingi võõras keskkond, olgu selleks siis tulnukad ja kosmos või kellegi mitmetasandiline ja kapriisne sisemaailm. Igal laulul on oma tunne, oma värv ja oma lõhn, need impressioonid panevad kaasa elama ja igatsema.

Pretensioonikas „Plunge” teab, mida tahab, ja ajab seda kõhklemata taga. Algselt kriipiva ja ameloodilisena kõlav muusika asetub lõpuks süsteemi, eksinud kuulaja paneb pusletükid kokku ning taipab, et tegu on psühhedeelse meistriteosega, mille järgi tantsitakse siis, kui kõik teised asjad ja inimesed vaikivad.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Teresa Winter – Untitled Death  (The Death of Rave, 2017)

Teresa Winter – Untitled Death (The Death of Rave, 2017)

Oktoobris 2016 postitan Facebooki Teresa Winteri pala „How Strange Are Bodies?”. Lugu on selleks hetkeks aasta vanalt kassetilt ja muusikat jagan klikinäljas. Mõned päevad varem tehtud Pinteresti postitusega olen loovalikuga meeldinud vaid ühele. Facebookis kordub sama. Imestan, kuid ei…
Moses Sumney – Aromanticism (Jagjaguwar, 2017)

Moses Sumney – Aromanticism (Jagjaguwar, 2017)

Noor muusik Moses Sumney oli vaid mõni aasta tagasi nii häbelik, et peitis väidetavalt oma kirjutatud laule madratsi alla. Septembri lõpus ilmus USAs sündinud ning Ghanas üles kasvanud Mosese debüütalbum, mis põimib kokku džässi, souli, pehme elektroonika ja ambientse folkmuusika.
Benzokai & Tont – Rap Music Rocks (Serious Serious, 2017)

Benzokai & Tont – Rap Music Rocks (Serious Serious, 2017)

Tondi & Benzokai „Rap Music Rocks” tuleb elektroonilise ambient’i kaugemast otsast, mille kahe-kolmeloolised miniväljaanded (siinkohal EP) tilguvad laiemasse teadvusesse üksiku kasseti või SoundCloudi lingi vahendusel või varahommikul kell neli mõnel suvisel elektroonilise muusika festivalil.
Müürileht