Orelipoiss – Sünnipäev (2018)

Orelipoiss on Jaan Pehki alter ego, kes enamasti loob üksinda kodustes tingimustes muusikat, mille võiks klassifitseerida poolvägivaldselt autsaiderpopiks.

Orelipoiss on Jaan Pehki alter ego, kes enamasti loob üksinda kodustes tingimustes muusikat, mille võiks klassifitseerida poolvägivaldselt autsaiderpopiks.

Pehk ise ütles 2010. aastal, et Orelipoisi lood sünnivad, kui juhuslikud hetked segunevad meelevaldse suvaga. „Sünnipäeva” puhul peab see samuti paika. Plaadile lisab põnevust asjaolu, et laulusõnades on kasutatud Johannes Vares-Barbaruse, Olavi Ruitlase jt tekste.

„Sünnipäev” on tore kuulamine, mis lisab igapäevastele asjadele sooja („juuni”, „kummikud”) ning kohati kurbnaljaka („vana mees”) või iroonilis-pühaliku („looduse kroon”) varjundi. Orelipoisi muusika muudab sümpaatseks asjaolu, et sealt otsekui puuduks poos. Ta ei võta ennast liiga tõsiselt. Hoolimata öeldust on „Sünnipäev” Orelipoisi kahe eelmise plaadiga võrreldes läbimõeldum. Uuel albumil on vähem laule, „kõigest” 29 (2007. aasta plaadil oli 99 pisipala ja 2010. omal 33 laulu), ja need tunduvad olevat põhjalikuma töö tulemus. Lisaks lööb kaasa märkimisväärne hulk muusikalisi koostööpartnereid.

Sarnasus Orelipoisi varasema loominguga ei üllata, arvestades, et mitu uuel albumil leiduvat lugu pärineb rohkem kui kümne aasta tagusest ajast. Värskust ja intrigeerivust lisavad „Sünnipäevale” isamaateema sissetoomine ja päevakajalisus (hümnitõlgendus „ü”, „minu isamaa” jmt). „Sünnipäev” ei valmista tõenäoliselt Orelipoisi teiste albumite fännidele pettumust, kätkedes endiselt Pehkile omast olmehuumorit, kurbnaljakaid seiku elust enesest ning muhedaid (Pehkist rääkimisel klišeeks muutunud epiteet) vaatlusi ümbritsevatest inimestest.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Aegluse edetabelid
Windows 95. Kuvatõmmis: YouTube
3 min

Aegluse edetabelid

Lugu ajast, mil hävitajad veel täiskiirusel üle taeva ei vuhanud ning arvuti sisselülitumise ajal jõudis munad ära keeta.
Kaido Kirikmäe – Rawberry Files (Ambifunk, 2017)

Kaido Kirikmäe – Rawberry Files (Ambifunk, 2017)

Kaido Kirikmäe kuskil Kesk-Eesti talus küünlavalgel ning akude abiga laivis askeetlikult techno’t kokku miksimas võiks manada enne kuulamist silme ette mingisuguse tammsaareliku itkupalade jada, ent antud plaadil on kuulda hoopis tänapäevast ning mitmekesist elektroonilist kompositsiooni.
Katariin Raska – Parmu pill (2018)

Katariin Raska – Parmu pill (2018)

Teadmine, et eestlasi on haaranud viimastel aastatel parmupillihullus, ei üllata enam kedagi. Kas nüüd otseselt või kaudselt, kuid huvi instrumendi mängimaõppimise vastu muudkui kasvab.
Müürileht