Taavi-Peeter Liiv – Absurd (2020)

Eesti autoripopist rääkides ei saa kuidagi mööda Vaiko Eplikust, see on fakt. Seetõttu on ka mõistetav, miks meil on tekkinud kodumaine minižanr eplik-core, mis tähistab sarnast postestraadlikku ja protohipsterlikku naivistlikku popmuusikat ja millest pole viimastel aastatel siinmail puudust tulnud.

Eesti autoripopist rääkides ei saa kuidagi mööda Vaiko Eplikust, see on fakt. Seetõttu on ka mõistetav, miks meil on tekkinud kodumaine minižanr eplik-core, mis tähistab sarnast postestraadlikku ja protohipsterlikku naivistlikku popmuusikat ja millest pole viimastel aastatel siinmail puudust tulnud.

★★★★☆

Näiteks ansambel Ouu alustas debüütplaadil samalt pinnalt, aga tüdines sellest ja rändas edasi kuskile Tame Impala psühhopopi kosmosesse. Taavi-Peeter Liiv, kes katsetas oma esimesel lühialbumil veidramate mustritega, on jõudnud samuti kindlalt epliklikku sadamasse.

Pealiskaudsel kuulamisel võibki ekslikult arvata, et „Absurd” on Vaiko Epliku kaduma läinud album mõne aasta tagant. Plaadi esimene pool meenutab kangesti kevadsuvist armupilves hõljumist, mida kohtas eriti plaadil „Neljas” („Absurd”, „Soe ja hea”), aga midagi pistab ka „V ehk Tants klavessiini ümber” pseudorenessansist vahele („Sõõris”). Kui aga albumiga rohkem aega veeta ja lasta sel avaneda, hakkab välja paistma Liivi lai kuulamisspekter. Eplik on kõige selgem ja lihtsam ankur, kust kinni hakata, kuid seal on ka midagi Bibiost, Mac DeMarcost, 1960. aastate kuldaja popist ja miks mitte ka kõige moodsamast elektroonikast.

„Absurdi” tipp on lõpulugu „Võõrad käed”, mis on minu jaoks täielik müsteerium. Refrääni kitarrikäik, veider heeliumivokaal ja nakkav dissonants (see on paradoks, aga kuulake ise!) jäävad painama ja kutsuvad tagasi. Kui jätta kõrvale „Piigid”, mis sobinuks pigem koosluse Seltskond Pargis järgmisele plaadile, on album praktiliselt veatu. Kodumaise popi tippsaavutus.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

DJ-ankeet: Taavi-Peeter
Taavi-Peeter. Foto: Kaupo Rõivasepp
Taavi-Peeter.
2 min

DJ-ankeet: Taavi-Peeter

Taavi-Peeter kipub siduma kõiki oma tegemisi muusikaga. Küll on Tartu indie-skeenelt võrsunud noorsand teinud bändi, küll kirjutanud muusikast, nüüd töötab aga peaasjalikult plaadipoes Biit. Uuel aastal on Taavi-Peetri sulest oodata ka uut isiklikku loomingut, seniks aga miksteibi kujul läbilõige tema hetkelemmikutest ja klassikast.
Seltskond Pargis – 6 pala öisest pealinnast  (Onesense Music, 2019)

Seltskond Pargis – 6 pala öisest pealinnast (Onesense Music, 2019)

Värske projekt Seltskond Pargis, mille taga seisavad produtsent Luurel Varas ja ansamblist Ouu tuntud Hyrr Innokent Vainola, teeb pealtnäha just täpselt seda, mida võiks tegijaid arvestades oodata.
Eelkuulamine: Taavi-Peeter Liivi alternatiivpopi album „Absurd”
Taavi-Peeter Liiv.
5 min

Eelkuulamine: Taavi-Peeter Liivi alternatiivpopi album „Absurd”

Homme, 20. märtsil ilmub Taavi-Peeter Liivi teine kauamängiv „Absurd”, mida saab Müürilehe vahendusel kuulata juba täna. Kuigi albumi esitluskontserdid on hetkel edasi lükatud, tasub uute kuupäevade osas kiigata artisti kodulehele. Seniks tutvuge värske muusikaga ning lugege, kuidas…
Müürileht