Erki Pärnoja – Volga: Six Pieces for Piano (2022)

Lühialbumi nimilugu kõneleb Pärnoja perekonna teekonnast, „[…] kus jõe ühel kaldal [on] õde, teisel vend, kes küll teineteist mäletavad, aga enam ei kuule, ei tunne ega mõista…”

Lühialbumi nimilugu kõneleb Pärnoja perekonna teekonnast, „[…] kus jõe ühel kaldal [on] õde, teisel vend, kes küll teineteist mäletavad, aga enam ei kuule, ei tunne ega mõista…”

★★★★☆

Intervalliliselt paralleelne liikumine teose algul meenutab tintinnabuli stiili, kuid hajub üsna pea, asendudes harmooniajärgnevusi kandvate kolmkõlakeerutustega. Jõelikult voolav liikumine kolmkõlal loovutab koha akordilisele faktuurile, kus meloodia kostub parema käe neljanda ja/või viienda näpuga mängitult. Toon on habras ja haavatav, kuid täis sentimentaalsusest vaba armastust ja hoolivust. 

Teine mulle kõlalt enim meeldinud teos on „Nocturne”. Intensiivne ja kompaktne teos, mida kaunistavad erksad ja viirastusi täis oktavihüpped ning mis mõjub kui miraaž. Miski, mis läheb pärast kuulamist või vaatamist meelest, jättes üksnes tunde, nagu oleksin kogenud mõnd ilmutust, mida mõistus tagasivaatavalt ei usu. 

Lähemalt kirjutan „Aerialist”, mis on tämbraalselt ehk albumi mitmekülgseim teos. Nagu teisedki, on see salvestatud mitme mikrofoniga – nii klaveri haamrite kui ka keelte juurest, sh ka kaugemalt. „Aerialil” on lisaks kuulda klaveripedaali sõtkumist ning kitarri, mis annab endast aimu mööda frette libiseva näpu kaudu. Kitarrile iseloomulik heliimpulss on ajastatud klaveri haamrilöögiga samale hetkele ja seeläbi on kogu kõla kui mõistatus. Nagu tuul, mida kuuled, aga ei näe. 

„Volga” on seksikalt maandav, kuid eeterlik. Ehk iivab albumi mõjusus selle lühiduse ja kompaktsusega, mis annab edasi üksnes essentsi. Vastust teadmata lisan siia ka pisut vingu: mõni teos võinuks olla märksa pikem. Materjali, mida töödelda, oli ohtralt ning selleks et kuulaja saaks sellesse pingutamata uppuda ja seda tunnetada, oleks pikem vorm olnud mõne teose puhul eelistatavam.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Erki Pärnoja & Collegium Musicale – Anima Mea (Erik Lindström Music, 2021)

Erki Pärnoja & Collegium Musicale – Anima Mea (Erik Lindström Music, 2021)

„Anima Mea” avab kosmilis-religioosseid ja universaalseid teemasid koorimuusika kaudu.
Tõukejõud: Martiina Putnik
Martiina Putnik. Foto: Karoliina Kreintaal
Martiina Putnik.
3 min

Tõukejõud: Martiina Putnik

„Tõukejõud” on rubriik, mis tutvustab inimesi, kes tegutsevad muusikaga seotud elualadel, kuid ise lavalaudadele ei satu. Seekord avab oma töö argipäeva Erki Pärnoja ja Anna Kaneelina mänedžer Martiina Putnik Monday Morning Managementist.
Erki Pärnoja – Leva (Erik Lindström Music, 2020)

Erki Pärnoja – Leva (Erik Lindström Music, 2020)

Erki Pärnoja on praegu kahtlemata üks tähelepanuväärseimaid eesti muusikuid. Tema unise popi ja vesternliku alternatiivi kompamistele pole kodumaises skeenes lähedasi vasteid leida.
Müürileht