Andreas – Broken EP (Warner Music Live, 2022)

Paljuski esindab Andreas just seda, mida ühelt noorelt muusikult ootaks: süütu ja siiras, alles oma teed otsiv, aga samas julgelt artistlik.

Paljuski esindab Andreas just seda, mida ühelt noorelt muusikult ootaks: süütu ja siiras, alles oma teed otsiv, aga samas julgelt artistlik.

★★★☆☆

Kui otsida viimaste aastate eesti popmuusikast mingeid tendentse, siis üks olulisimaid ja muusikaajaloo mõttes märgilisimaid on ilmselt see, kuidas paljud alustavad tegijad on sattunud kiirelt suurte plaadifirmade tiiva alla. Universali ridades on näiteks Fenkii, Villemdrillem, Heleza ja Maian, Sonys Margiiela, Pluuto ja Eleryn Tiit ning Warner esindab nii Karl Killingut kui ka värskelt lühialbumi avaldanud Andreast. Noor kodumaine popmuusik saab seega alustada oma karjääri igati professionaalselt hüppelaualt, polegi vaja enam saatesse „Eesti otsib superstaari” minna, et plaadilepingut saada, piisab ka lihtsalt sellest, kui oled äge karakter!

Andrease lühialbumi puhul on see kontekst äärmiselt oluline, sest kui rahvusvahelises plaanis võib „Broken” tunduda tavaline ja tuttavlik, siis täisverelisest eesti popmuusikast oli just selline energia ja esteetika puudu. Mõneti esindab Andreas seda, mida teevad suurtel areenidel Ed Sheeran ja kohati ka Justin Bieber: kõikehõlmav ja vaat et äärmuslik siirus, kuulaja ees kistakse end näiliselt alasti, aga me ei saa lõpuni vastust, kas näeme päriselt inimest selle muusika taga või esitletakse meile lihtsalt mingit karakterit. Aga siin peitubki ilmselt artistlik tuum, kuulaja keeratakse ümber sõrme, meelitatakse võlumaailma, mida ei pruugigi olemas olla.

Võimalik, et suurte plaadifirmade võidukäik Eesti popmuusikaturul kasvatab lõhet sõltumatute artistide ja etableerunud tegijate vahel, aga raadiokuulaja jaoks lõpuks vahet ei ole. Tõsiasi on see, et „Broken” kõlab veatult, see on milligrammi täpsusega paika sätitud raadiopopp, millega luuakse väga tugev vundament ühe alustava artisti karjäärile. Kuuleme Andreasest veel täna, homme ja ülehomme, see on kindel.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Frankie Animal – Party Alone (Made In Baltics, 2022)

Frankie Animal – Party Alone (Made In Baltics, 2022)

Kuigi ennatlikult näis, et pandeemiale viitava pealkirjaga album kätkeb endas viimaste aastate kurblikku meeleolu, on efekt vastupidine.
Eelkuulamine: Aprillo „Humanities”
Maarja Merivoo-Parro ja Maria Faust, kes teeb kaasa plaadi loos „Tomorrow Was A Good Day”. Foto: Laura Nestor
Maarja Merivoo-Parro (paremal) ja Maria Faust, kes teeb kaasa plaadi loos „Tomorrow Was A Good Day”.
5 min

Eelkuulamine: Aprillo „Humanities”

Saatejuhi, ajaloolase ja muusikaajakirjanikuna tuntud Maarja Merivoo-Parro on astunud laulja-laulukirjutaja rolli ning annab homme, 29. aprillil välja oma esimese sooloalbumi artistinime Aprillo alt. Müürilehe vahendusel saab plaati „Humanities” eelkuulata juba täna ning lugeda, mis ajendas Maarjat muusiku kingasid proovima.
Chillout squad’ist Oksanani – Eesti muusikavideote mõnu ja vaev
Kaader Mikk Mägi lavastatud videost 5MIINUSE loole „koptereid”
Kaader Mikk Mägi lavastatud videost 5MIINUSE loole „koptereid”
19 min

Chillout squad’ist Oksanani – Eesti muusikavideote mõnu ja vaev

Eesti muusikavideoskeene pulbitseb värvilistest fantaasiamaailmadest, kuid 21. sajandi infovoos ja talendimeres ei pruugi sellest piisata, et end nähtavaks teha. Mis rolli täidavad muusikavideod tänapäeva popkultuuris ja kuhu paigutub selles toiduahelas režissöör?
Müürileht